Ducktours weei!

Jaha, helgen då :)

Fredag
Barnen skulle till psykologen kl tre så då kom Nancy hem vid halv och då slutade jag jobba. Jippi!
När de hade gett sig iväg skulle jag prata med mamma och pappa. Tycker det är lika kul varje gång. Man känner sig inte riktigt lika långt hemifrån när de bara är ett samtal bort :)

På kvällen bar det av hem till Kristin i Wakefield. Woho!
   Det var filmkväll på g. Hos Kristin befann sig också en ny svensk au pair vid namn Ida och en ny tjej från Sydafrika som hette Janay.
Vi skulle se två filmer men det blev bara en. Fever Pitch. Handlade om en kille som var ett galet Red Sox-fan. Var så kul när man kände igen saker :D
  Det var pannkakstårta till middag och jag vet inte hur gott det var. Var sååå länge sen jag åt pannkaka så det var helt underbart. Det var gjort på amerikanskt mjöl men det gick alldeles utmärkt.
  Senare på kvällen kom Steph, Kristins kompis från Nya Zeeland. Hon var hur trevlig som helst. Sen var det midnatt eller om det till och med blev senare :P Jag sov hos Kristin på en alldeles för (o)bekväm luftmadrass.

Lördag
Vi skulle ge oss in till Boston för att åka på en Ducktour. Det är en guidad tur genom boston i en slags båt/buss. Tyvärr var alla biljetter för lördag slut så vi köpte biljetter till söndag morgon istället :)

Vi upptäckte att Prudential Mall där man köpte biljetter faktiskt var en riktigt trevlig shoppinggalleria :)
Vi åt lunch och sen bar det av till shopping! Weei!
   På Newbury Street i Boston har de en H&M. Där fann jag mig ett par nya riktigt trevliga skor.

Efter vår lilla shoppingrunda gav vi oss av till North End som är Bostons Little Italy. Det skulle vara parad och grejer där men det verkade som om det var över när vi kom för det var ingenting speciellt där.

Jag skulle sova hos Kristin igen så vi behövde bege oss hemåt till mitt hus för att hämta lite mer grejer.

På kvällen slog vi oss ner i soffan och tittade på den andra filmen från Boston. The Departed. Den var riktigt bra.

Söndag
Vi var tvungna att åka hemifrån innan nio för vi skulle vara i Boston halv tio då vår Ducktour började kl 10.
   Vår guide var jättebra. Han babblade på som bara den men man hann ändå med så pass att man lärde sig lite nytt :) Vi åkte tillexempel förbi en stor byggnad med en stentrappa som vi hade sett i filmen The Departed från kvällen innan. Det var häftigt faktiskt.

Man åkte också ner i vattnet, då fällde de in hjulen liksom och så blev "bussen" en båt. Tufft.

Turen var en och en halv timme lång och när den var klar begav vi oss till Cambridge Side Mall där vi parkerat bilen.
Där hade de också H&M, haha. Där hittade jag mig en väldigt mysig stickad lång tröja med stor polokrage. Det är så bra priser i det här landet också :D Haha.

Sen bar det av hem till Kristin igen. Hon skulle till Cape Cod på kvällen så jag åkte hem och tog det lugnt framför teven. Var så trött. Måste varit helt röd i ögonen. Somnade nämligen nästan på köksbordet hemma hos Kristin när vi kommit tillbaka från Boston.

Måndag
Aaaah sovmorgon!
Åt frukost vid 12 faktiskt. Snyggt jobbat PG :P
   Har inte gjort så mycket idag. Åkte till Natick Mall för att byta in mina jeans som gick sönder utan anledning. Åkte sen till Target för att köpa lite smågrejer som tandkräm.
Sen landade jag här.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag måste säga att den här helgen har varit helt underbar. Det har inte blivit mycket till sömn men jag har haft riktigt roligt och trevligt.

Tack Kristin!!!

Vi ska förmodligen till IKEA i helgen. Weei!

Kommentarer
Postat av: Martinis

Hej min älskade Pillan!
Är såååååå glad över att läsa ditt inlägg om helgen. Vad mer såg ni på Duck Tours?
Halmstad väntar på dig när du kommer hem och jag ska försöka komma över som jag lovat;)
Pussar o massor med kramar från ett blåsigt och kallt västkusten

2007-08-28 @ 09:39:22
Postat av: Mamma

Hej min kära aktiva dotter.
Den där turen med båten låter lockande tills när jag kommer. Vår helg har bestått av hundutställningar. Leija har det gått riktigt bra för, fick superbra kritik båda dagarna värda att sätta i guldram. Idefix har också skött sig. Idag ska vi till mormor och klippa äppelträdet och i kväll till Magnus och titta på bebisen. Vi kanske kan höras på telefon antingen onsdagkväll eller torsdag.Vi höll också på att blåsa bort i går. Sms när det passar. Pussar och kramar från Mamman

2007-08-29 @ 10:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0