Helg i Sudbury, Wayland och Boston

Jaha nu var helgen över igen och veckan kom som vanligt.

Fredag
Jag hade en lugn och avslappnad eftermiddag med barnen tills Nancy kom hem vid 6. Vi skulle på middag hemma hos hennes kompis Jordan och sen skulle de åka till Nancys mammas (Nana) hus.
Efter några omtumlande omständigheter åkte de inte den kvällen utan på lördag morgon.

Lördag
Barnen och Nancy hade åkt innan jag vaknade så huset var tomt när jag gick upp.
Martina och jag åkte in till Boston på morgonen. Där begav vi oss till hamnen och åkte ut till skärgården som vi precis upptäckt att Boston har. Haha Martina har bara varit här i elva månader och inte vetat om den :P
   Martina började jobba kl sex så då åkte jag hem i min ensamhet. Nej då haha.
Jag hyrde film och skulle ha filmkväll tills jag skulle hämta Martina igen kl 10. Men pratade med Daniel på msn så det blev ingen film haha.
Hämtade Martina vid halv elva och vi spelade lite Nintendo Wii tills det var dags att sova.

Söndag
En luuuugn dag. Vi såg på film och vid halv ett var vi fortfarande i pyjamas :P
På kvällen åkte vi till Target och sen gick vi på bio. Vi såg Hairspray. Skitbra film :) om den inte finns i Sverige ännu ska man se den när den kommer ska jag säga :)

Idag
Jaha måndag igen. Översvämning i källaren igen. Så kan det gå
Får se hur det löser sig den här gången. Inte lika mycket vatten då jag upptäckte det tidigt av ett spolande ljud nerifrån källaren
Väntar nu på rörmokaren.
Skriver mer ikväll när det förhoppningsvis har löst sig.

God eftermiddag Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: Pappa Per

Hej gumman!
Nu har vi skickat hem systra mi och familjen, så idag var det rätt lugnt här med. Konstigt tyst, nästan, nu när man vant sig vid alla besökare. Det var i alla fall extra trevligt med allt sällskap vid hundpromenaderna. Jag saknar både spanjorer och engelsmän nu.
Mamma är inne i stan hela dagen. Först två körframträdanden på Sergels torg, sedan middag med Pia och kanske Yvonne, för att till sist titta på midnattsloppet. Hoppas de slipper regn. Verkar nästan så på vädret nu, även om det var hotfullt ett tag.
Jag har puttrat runt på min nya V-strom en god del av dagen och Caroline åkte med till Södertälje, för det är Mälaren runt idag. Hon var rätt nöjd, tror jag. Inte så otäckt som hon trodde och roligt. Skoj med hoj! :o)
Mamman har lovat att jag får ledigt några dagar nu, där jag får göra vad jag vill, så får jag börja renovera toan vid entrén sen. Biltema har börjat med gör-det-själv för våtutrymmen, så jag vet var jag ska köpa grejorna. Mattias har sagt att jag kan låna några verktyg av honom, om jag vill. Verkar bra, för han lär väl ha proffsgrejor. ;o)
Veckans tips från coachen: skaffa avlopp i rummet där varmvattenberedaren står, eller flytta den till ett rum med avlopp. :o)
Sköt om dig gumman och kram från pappan!

2007-08-18 @ 20:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0