"Sista" helgen

Den här helgen har varit underbar. Den har varit fantastisk. Den har varit rolig. Och helt förjävlig.

Det var Martinas sista helg. Imorrn sätter hon sig på ett plan tillbaka till Sverige.

Fredag
Helen, Martinas nya au pair, kom.
Vi drog med henne hem till Therese på kvällen för att ha filmkväll. High School Musical 2 gick på tv. Weei.

Lördag
Martina och jag åkte iväg redan halv tio. Vi åkte för att stänga hennes bankkonto och sen bar det av till Boston :)
Väl på tunnelbanan till Boston. Vi gick av några stationer tidigare och gick genom vad det nu hette :P Över en bro och sen in till Boston. Ja jag var trött i fötterna.
Vi åt lunch på Cornar Foodcourt och sen träffade vi Marielle och Josephine. Vi fyra satte oss i en park och smaskade på jordgubbar, kex och tjejsnack :P

Vid halv sju var det dags för mig och Martina att röra på oss. Vi sa hej då till de andra tjejerna och begav oss till Fenway Park. Det var alltså dags för Red sox baseball :D:D:D Weei.
När vi kom dit var det ju huuuuuur mycket folk som helst. Ojojoj. Vi gick runt hela stället för att hitta vår ingång men sen såg vi att man behövde gå genom en speciell "spärr" för att komma dit.
Nancy sa att det var bra biljetter hon hade skaffat oss och ja man kan ju säga att hon inte ljög.
En väldigt uppklädd gubbe tog emot oss innanför dörren till ingången. Vi åkte upp för en rulltrappa och sen kom man in i som värsta restaurangen. Vi båda tänkte bara: "Men oj, här hör vi inte riktigt hemma..."
Så tjusigt var det.
Från restaurangen gick vi ut till våra platser. Det var ungefär samma platser som förra gången jag var där, bara några rader längre ner.
Matchen höll på i tre timmar och var föresten mot L.A, Angels. Red Sox vann med 10-5 haha :P

Vi var hemma vid midnatt och Martina sov hos mig.

Idag gick Martina upp innan mig och gjorde frukost till oss. Hon är snäll hon :)

Vid tolv åkte vi till Natick för att se om de hade nåt ställe att fixa naglarna på. Man går ut genom JC Penney från garaget och nör vi kom in dit såg vi en skylt till "salon" i taket. "Ja men super!" tänkte vi och gick dit. Det var super också. Vi båda klippte oss och fixade naglarna så ny doftar man som en nyponros i håret och har fräschare naglar än på länge :D Manikyren kostade dessutom bara 12 dollar och DET är billigt.

När vi var alldeles tjusiga begav vi oss till food court för att festa på sushi :D Mums!

Sen var det dags för Martina att åka hem. De skulle ha grillfest med den nya au pairen och nån annan familj.

Efter det skulle Martina skjutsa sin nya till ett cluster meeting för att sen åka och träffa mig.

Vi satte oss på starbucks och där åt vi båda vår middag :P Vi åkte sen för att plocka upp Helen igen och sen var det dags för det jobbiga. Att säga hej då.
Det är nog det värsta jag vet. Blä.

Martina betyder så otroligt mycket för mig och det smärtade något fruktansvärt att säga hejdå. Men som tur är så bor inte Kristin så fruktansvärt långt bort. Tar 40 minuter med bilen :)

Jag känner mig ledsen just nu.
Men det blir bättre :) Nästa helg är det Kristin som gäller. Movienight och sen nåt skoj på lördag.

Det var allt för mig.

God Natt Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Pernilli
Det var väldigt vilken aktiv helg undra på att du är så trött ibland. Vi själva har haft en trevlig helg med köruppträdande på sergels torg. Sen fortsatte jag kvällen med mina systrar och tittade på midnattsloppet. Söndag Vi lyssnade på en utomhuskonsert på Djurgården och vi avlutade idag måndag på Taxinge och mormor bjöd på allt. Vi får höras på telefon i veckan. Har du fått posten?
Puss o Kram Mamma

2007-08-20 @ 16:25:08
Postat av: Pappa Per

Jaha ja, nu åker Martina hem. Ni har ju uppenbarligen haft kul ihop, men det finns ju andra kompisar som är kvar. Du får väl utveckla de vänskapsförhållandena under resten av din tid i Boston. :o)
Kul att ni fick en bra match. Du kommer väl inte tala om annat än Red Sox när du kommer hem, antar jag.
Nu är min hoj inkörd nog för att jag ska få gasa litet mer. Hujj, en sådan acceleration! Man får litet respekt för grejerna. Lätt att gasa för mycket, så det gäller att kolla hastighetsmätaren ibland. Skoj är det i alla fall!
Sista augusti åker jag upp till Orsa för att vara med på årsmötet för HOORC, mc-klubben jag gick med i. Efter mötet åker jag ut, för jag har ju inte någon Honda längre. Då kan de inte välja mig till någon styrelsepost heller. Rätt åt dom. :oP
Jag är litet sliten efter alla besök, men några dagars återhämtning får jag, om inte mamman hittar fler saker jag måste göra, förutom klippa gräset, fixa en hylla i Carolines rum och bygga om badrummet.
Längtar efter min Pernilla nu.
Hejdå!

2007-08-20 @ 18:04:23
Postat av: Mary

Wow! Låter som om du har fullt upp, men kanske tur det, då längtar du nog inte hem lika mycket!:D
Pusspuss ÄLSKAR DIG

2007-08-20 @ 19:53:59
Postat av: Maritnis

Min älskade älskade Pilla!
Nu sitter jag här på fiken i Keflavik efter en lång natt med väldigt lite sömn på väldigt obekväma stolar (tack för öronpropparna, de gjorde susen!). Om ca en timme är det boarding och jag har lyckats komma in på något WiFi här så nu är msn igång och allt;)
Saknar dig så otroligt mycket men vet att du kommer ha en fortsatt bra vistelse även om jag inte kommer vara där. Som Tess brukar säga "vi är ju fortfarande under samma stjärnhimmel". Hon är klok hon:D
Fortsätt skriv sådana underbara inlägg så jag kan hålla mig uppdatrad. Ska försöka finna dig på msn när jag kommer hem till mamma och pappa. Vad konstigt det känns att säga hem men längtar efter att få krama om mina föräldrar och åka upp den där branta backen upp till vår gula trävilla med mitt turnummer på (7).
Love you forever!
Yours

2007-08-21 @ 08:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0