Världens bästa idé!

Jag har haft en underbar eftermiddag och kväll med barnen. Jag skulle kalla morgonen bra också. Känns så jäkla bra.
Jag började med en ny grej idag. "Behavior boxes". Ni vet som man sett på super-nanny. Det finns en låda och om barnen beter sig illa så ryker en leksak. Om de gör något bra får de tillbaka en.

Jag skulle våga påstå att mycket, om inte allt, är tack vare Martina. Det var hon som drog mig till Walmart för att köpa de där lådorna som vi pratat om så länge.

När vi kom hem förklarade jag konceptet med lådorna. Jag hade köpt dem egna klistermärken som de fick dekorera som de ville med.
När jag först sa att jag tar leksaker och lägger i lådorna om man beter sig illa, blev sonen väldigt upprörd. "What kind of stupid idea is that? How can you do that?! That is so stupid...." När jag förklarade att Martina gör minsann likadant med sina barn och att jag redan diskuterat idén med deras mor (vilket jag inte hade) så började de dekorera.
Hans låda blev sååååå fin. Jag hade köpt bokstäver som var typ lite sportiga till honom och till henne såg de ut som pusselbitar. Sen fick han klistermärken i form av olika bollar och hon fick stjärnor.
   När han förstod att jag inte skulle lägga mig i hur han gjorde så kom igång riktigt bra.
Det är nu klistermärken och dekoreringspenna över HELA hans låda och den är sååååå fin. Verkligen jättefin. Det ser inte plottrigt ut, utan bara genomtänkt och fint.
Hennes blir också fin men det var lite svårare för henne. Jag fick hjälpa till en hel del.

Men känslan jag har nu. Att ha gått igenom en hel eftermiddag, utan att bråka eller tjafsa. Det känns bara sååå bra.
Underbart.

Nu ska jag sova. Får se vad morgondagen bjuder på. Barnen åker till pappa imorrn så jag har hela helgen ledig. Weei.

God Natt Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är smart du. Du får väl räkna med att han kanske vill testa om du verkligen tar en leksak av honom.
Vi ska få bättre väder här nu och det är väl bra nu när Åsa och fam kommer.
Hoppas du får framgång med dina lådor.
Puss och kram från Mamma

2007-08-03 @ 21:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0