August Rush

Var alltså på bio med Kristin och Ida igår. Vi såg dramat August Rush och jag njöt från början till slut. Den var så vacker och poetisk, oj oj oj. Freddie Highmore, som spelar huvudrollen, är bara en liten fjutt, men ändå en så fantastisk skådespelare. Okej, han är femton, men han ser ut som en liten fjutt.
   Detta är definitivt en av mina absoluta favoritfilmer någonsin. De som tycker om vacker musik och vackra filmer ska definitivt se den.

Efter bion åkte Ida hem, men jag och Kristin fortsatte på Starbucks. Weei, kaffe kl halv elva på kvällen, weei :D
   När vi står i kön och väntar på att beställa så är det en man i rullstol framför oss. Helt plötsligt säger han, med en ordentlig amerikansk brytning: "Prater ni swenska?" "Eh, ja det gör vi..." "Jag var i Sverige, för lääängesen, i Örebro, vet ni var det ligger?" "Jaha, nja, det ligger ganska långt bort från där vi bor..." "Jaha, men, trevligt att träffas...hejdå"
   Haha, sånt här händer jämt :P I alla fall på IKEA. Ganska roligt tycker jag.

Idag är det kallt här. Har inte varit ute ännu, men min "Weather Channel Desktop" på datorn säger att det ska vara -4 ute och det blåser nordlig vind så det ska kännas som -12. Sen ikväll ska det bli -10 och på måndag, när Audreys basketgrej börjar, ska det vara snöstorm woho :D Vad kul jag ska ha med min oservade bil med kraschad bakdörr som låter som den är öppen hela tiden...känns skiiiitbra...eller inte.

Nåväl, ikväll jobbar jag hur som helst. Devan och jag ska ha filmkväll och titta på Sharkboy och Lavagirl och smaska popcorn. Ska bli så trevligt så :)

Oh, just det! Nästa helg är jag ledig. Woho! Fick veta det imorse :D Weeeeiiii! Ganska så glad :P
image76

Kommentarer
Postat av: Karin

förra året tror jag

2007-12-01 @ 19:37:40
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: natalie

har också nyss sett den här i USA!! Grät från början till slut !!!

2007-12-02 @ 04:56:51
URL: http://dudelookslikealady.blogg.se
Postat av: Lina

Hihi, tack så mycket! :) Blir jätteglad! Men jag måste erkänna! Det är inte mitt riktiga det är fejk, fast äkta fejk! ;D

ÅÅH! Så jävla gullig katt! :) Så jävla kallt du har det då! Då har du säkert snö också! Men det har inte jag och det är tråkigt... ;(

2007-12-02 @ 19:09:58
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Jaha, så har man laddat under helgen för en ny vecka på jobbet, då. Hur laddad känner jag mig? Hm, ungefär 55%. Har varit sjuk i halsen, så jag låter som en riktig bas... då går jag ner i min källare, där lever jag sällare.

Det har regnat så att man känner det som att kliva in i en dusch. Till och med hundarna ville stanna inne. När jag tvingade ut dem med regnkläderna på, drog de hem direkt. Leia till och med gömde sig bakom min bil på vägen hem, för att komma undan värsta regnandet och blåsten.

Idag var det okej på förmiddagen, men sämre på kvällen (jag ska gå sista).

Vi tände första adventsljuset idag och jag diktade, till Carolines stora förtret. Mycket (fånigt och väldigt) roligt! :oD

Hoppas att det tar sig med orken och arbetsglädjen när jag väl börjat jobba på måndag.

Akta dig för halkan!

Pappan

2007-12-02 @ 20:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0