Fredag den sjunde december

Äntligen fredag. Så skönt. Är ju ledig hela helgen också :D

Devan har precis gett sig iväg med sin pappa och de ska väl förmodligen göra det vanliga, bowla och äta mat. Tycker det skulle vara tråkigt att göra samma sak varje gång...även om nu de som känner mig vet hur mycket jag alltid vill bowla :P

Jag vete sjutton vad jag ska hitta på fram till halv nio när Dev ska vara tillbaka. Man hinner ju inte direkt åka nånstans...får väl ha en lugn kväll och hyra nån film på tv, vi har ju on demand med miljoners triljoners filmer som man aldrig tittar på...jättenödvändigt.

Det är en grej som är underligt i detta land...eller två förresten. Eller ja det är en j-vla massa som är underligt men två saker jag tänkt på idag.

1. Mobilabonnemang är svindyra
"Get a new phone from Verizon Wireless. Only $99.99 a month after mail and rebate...." sen kommer rösten som rabblar upp det finstilta "other fees and restrictions apply. $250 connection fee..." bla bla bla.
   Billigt va?

2. Tjejer kan inte klä sig
Amerikanska tjejer då. De går till skolan i typ mjukisbyxor, shorts eller JÄTTEkort jeanskjol. Till det har man UGGS, ofta i en extremt opassande toffelvariant. Såg det idag och då fick jag banne mig nog. Vad tänker dess brudar med?! Annars brukar det vara några som har leggings med spets längst ner till UGGS och det är en bit av benet som syns mellan leggingens slut och skons början....FUUULT!
image78
Dessa är inte vackra att valsa omkring med utomhus...

Så då var min åsikt sagd. :P

Imorgon är det luciatåg och svensk julmarknad i Boston och självklart ska jag dit. Det ska bli verkligt skoj och jädrans vad lussebullar det ska ätas :D "I did it all for the lussebulle, mm, the lussebulle, mm!" typ. Vadå har ni aldrig hört talas om lussebullemonstret? Ojoj, nu har ni missat nåt. SKÄRPNING!
   Akta er annars kanske Stens fruar äter upp er!

Får se vad som händer imorrn kväll men jag ska stanna i Boston ett tag i alla fall, var ju hundra år sen sist man var där. Närmare bestämt två månader då jag var där med mamma.

På söndag är det julkalas. Skulle haft idag med mitt cluster men som sagt var jag ju tvungen att jobba och det var inge större förlust.

Idag har jag fixat mina naglar så nu är det så flashiga så. Känner mig riktigt amerikansk haha :P

Nehe om man skulle tänka på middag nu kanske...eller sen.

God natt Sviden! :D

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Är på jobbet och börjar bli lite trött kl är 04,00. Vad mysigt det låter med luciatåg och lussebullar. Har du kollat idolsajten vem som vann, det blev min favorit. Varför var inte du och jag och bowlade när jag var där?? Om du vill kan du titta in på sjung.nu där finns ett smakprov från den dvd dom spelade in på min konsert. Jag har självklart beställt en. Jag har föresten fått byta bort min julafton så jag jobbar på nyår istället.Bra va
Kram och gäsp från Mamma

2007-12-08 @ 04:04:28
Postat av: panki

Jag kan tänka mig att det där med naglar e rätt så stort over there va? Jag jobar med det själv, och i sverige blir det ju mer och mer som fixar naglarna :-)

2007-12-08 @ 10:02:11
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Evelina

oj vad hittar du på i usa? *avis*

2007-12-08 @ 11:49:50
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Evelina

men varför bor du där? =)
siameser är ganska söta, vår ena katt brukar vi säga är siamesblandning för hon har så stora öron =)

kram

2007-12-08 @ 15:01:10
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0