Onsdag den femte december

Det känns bra. Samtidigt så känner jag mig så fruktansvärt trött på allt det här. Allt flyter på. Veckorna går. Samma grej. Dag ut och dag in.
Jag trivs, det gör jag verkligen, men ja, som sagt är jag lite trött. Jag tror det behöver hända nåt. Jag behöver göra nåt mer konstruktivt för det känns som att jag bara är just nu. Åstadkommer ingenting mer än att bara vara. Ska kolla in vad gymkort kostar och börja yoga och pilatesnörda, så får vi se vad resultatet blir. Kanske såhär?
image77
Elleeeeer...nja...testade nyss och det skulle ju kunna gå om man hade lite mer muskler...eller muskler överhuvudtaget....tam-da-dam...nu byter vi samtalsämne...

Audrey är stressad som få. Basketen börjar imorrn, granen ska kläs, hennes exman är ett kräk, pluggar som en galning och snart är det jul...hualigen.

Det är cluster meeting på fredag kväll med "Yankee swap" aka julklappsbyte och alla ska ta med sig mat från sitt hemland. Jag ska inte gå utan följer med Kristin på hennes på söndag istället. Audrey kunde inte fixa barnvakt så jag fick välja mellan att vara ledig nu på fredag och nyårsafton, valet var inte så svårt...när jag dessutom inte känner en kotte i det där jäkla clustret...verkar som tråkiga människor, det vara bara tre av typ 25 som var där på förra mötet. Inget bra intryck på mig om man undrar.

Jag måste berätta något. Jag är cool nuförtiden. Extremt cool. Typ såhär cool:

Ty jag har skaffat mig headset till att Skypa (skajpa) med....oooooh...

Har köpit en liten del av pappas julklapp idag också. Får hoppas att den gillas. Den ska hängas i badrummet kan jag säga ;)

Mamma, vad fanken ska du ha? Skitsvårt detta. Och Martina, vad vill du ha? Flingor? :P

Var på Wild Oats idag och köpte min fil och hittade också nåt som jag hoppas ska funka till mitt envis ansikte. Aloe Vera Revitalizing Gel och Aloe Vera Mosturizing Gel så nu hyser hon goda förhoppnigar om att se ut som en barnrumpa i fejset...eller...nej men man kan ju se lite mindre ut som en flugsvamp i alla fall :P

Nu var det nattedags! (FÖR H-VETE SLUTA SÄRSKRIV) Skyller på tangentbordet...enklast så...inte alls den förbannade USAs och engelskans fel...så försök inte!

God Natt Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vilken cool tjej! hahahahaha. Whatever!!
Du, vi får göra någon rolig utflyckt snart. Har dock inte så mycket tid nu innan jul, men vi måste planera nått. Vi behöver lite annat i vår au pair-vardag.
xoxo Gossip girl

2007-12-06 @ 04:00:14
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Mamma

Hej
Du skriver så roligt, du har verkligen blivit en riktig bloggare. Ang att allt flyter bara på, välkommen till arbetslivet, man får se till och fylla sin egna tid med meningfulla saker så kan det nog gå lättare med den tråkiga arbetstiden. Jag var i skärholmen igår med Lotta och du kommer verkligen inte att känna igen dig där. Men du kommer att upptäcka att det ser ur som dina gallerier i USA. Dom har fyllt gångarna utanför affärerna med små stånd, dom hade till och med samma grej att putsa naglarna blanka som du köpte. En massa flachiga butiker som inte är för mig, möjligtvis för dig.
Julklapp till mig,jag vet knappt själv. Återkommer om jag kommer på mgt.
Kram Mamma

2007-12-06 @ 10:56:45
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Vad ska du kopa till Yankee Swapen? Jag behover tips till vart sant mote :) Funderade pa ett presentkort till Starbucks eller natt :P

2007-12-06 @ 16:43:46
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Du, ska du forressten till Luciafirandet i Boston pa lordag? :)

2007-12-06 @ 16:44:27
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: går det inte, varför ? :/

2007-12-06 @ 21:24:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Kristin

jahapp, så du skriver på
min blogg, men du är inte online på msn. Skärpning nu min lilla pumpkin. Jag måste få hjälp av dig med en sak förresten!

2007-12-07 @ 02:29:53
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Matilda

svar: jag håller verkligen med dig, en stor anledning till att jag slutade var också att jag inte gillar kött så värst mycket, yckling och fick är mycket godare! =)

2007-12-07 @ 06:36:47
URL: http://baramatilda.blogg.se
Postat av: Tobias

Go morgon :)
Svar: okey va tråkigt =/

2007-12-07 @ 06:44:02
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Tobias

svar: nice nice :) jag ska träffa kompisar och plugga =) trevligt!

2007-12-07 @ 14:28:05
URL: http://grymtroligperson.blogg.se
Postat av: Cicci

Yes, saklart jag kommer till Boston och hejar pa de luciataget ;D

2007-12-07 @ 21:02:59
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0