Torsdag den trettonde december

Det snöar ute. En hel del. Som faan rättare sagt. Det är sagt att det ska falla med en hastighet av 7,5cm/h.
   Lite mysigt är det faktiskt.

Audrey ringde vid nio. "Hämta Devan tidigare och plocka upp Mike därefter så slipper jag oroa mig för Dev på bussen och du slipper hämta honom i ovädret." Ajaj, kapten! Jo det är faktiskt så det känns.

Jag ringar bussen, ställer in den. Ringer skolan och informerar och sen hämta Dev kl 12. Hämta Mike, skriva ut honom, åka hem...andas...laga lunch...andas...göra läxor. Ja så såg det ut ungefär.
   Audrey var hemma kort efter oss. Hon sov dåligt inatt, som vanligt, och behövde ta sig en tupplur så jag ombads hålla Devan på nedervåningen. Visst. Surpuppan går upp på sitt rum och kort därefter vill Dev upp och ta på sig sin pyjamas. Visst säger jag, bara du är tyst för mamma ska vila. Okej, säger hon.
   Efter en kort stund ringer min telefon. "Audrey" läser displayen. Åh, suck vad nu då? "Du måste hålla henne på nedervåningen, jag har inte sovit på hela natten och måste få vila..." jag undrar om det är hon eller katten som gnäller? "Ja, hon skulle bara ta på sig sin pyjamas, så ska jag ta ner henne sen..." "Jaha okej..."
   Jag går upp. Dev har då fått på sig pyjamas, håller på och viker kläder och teven på...ojoj. Jag stänger av teven och säger att vi måste gå ner. Denna flicka börjar då GRÅTA. Med stort G. Jävlar anamma, helvetet bröt loss! Hon grät som att hon ramlat och benet lossnat...jösses. Helt galen. Jag blev helt paff. Vafan gör jag nu?!
   Audrey kommer in och till min stora förvåning inte skäller, utan lyckas lugna ner detta gråtande nervvrak. Det hela slutar med att jag och Dev får med oss ett Svampbob-monopol och en dockteater att leka med.
  
Alltså, jag har aldrig varit med om nåt liknande. Hon har blivit arg på mig för att jag stängt av hennes TV, men detta var bannemig något nytt. Jag förstod inte alls varför hon började gråta sådär...mycket förbryllande.

Nu har vi hållt i två dock teatrar var och inget Monopol blev det då tärningen saknades.
   Middagen står på spisen (kycklingsoppa, mamma, mums, ellerhur?) och Dev är nu på sitt rum igen...lugnet har återinfunnit sig.
   Jag är sådär trött idag. Helt seg och inte riktigt med. Fick inte min tupplur jag brukar ta och då brukar jag bli trött...

Grey's Anatomy ikväll.

Och det bara snöar vidare...

Hoppas det fortfarande blir skola imorrn...

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken surpuppa hon verkar vara för jämnan. Inget kul kan jag tro. Va gott med den fantastiska soppan. (Urk). Åker man pulka i den fantastiska snön? Ni får väl göra en snögubbe eller en avbild av annan sur sak. Nä nu ska jag vara snäll. Hände det ngt spännande på Grace. Jag jobbar extra i natt.
Vi hörs snart. Kram Mamma

2007-12-14 @ 00:15:30
Postat av: Kristin

Visst har de varit en mysig dag idag, ute alltså? Värsta vinter, och kaos! hahah

2007-12-14 @ 02:01:23
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Din pojkvän

Griniga tanter.. låter som att vara hemma då;)
Har hon äntligen visat att hon är lite mänsklig då?
Det är bra...
snart måste du presentera din pojkvän också...
Hoppas kristin är snäll mot dig;)

2007-12-14 @ 02:24:06
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Ah, vad jag hatar nar barn overreagerar och vardmammor ar pa daligt humor, haha.

2007-12-14 @ 13:25:05
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Linn

Tack för tipset! Borde funka!

2007-12-14 @ 16:52:24
URL: http://darlingcherry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0