Godmorgon...eller nåt

Jaha, god morgn. Eller god eftermiddag om man befinner sig nån annanstans...eller rent utav god kväll om det är i japan man sitter och läser...eller kanske god natt jag vet inte :P

Tänkte, är det någon som har tips hur man förklarar ENKEL matte för barn med Downs Syndrom? Jag lägger ut det så enkelt jag bara kan men det når inte fram alls...som att jag skulle prata grekiska eller nåt...skitfrustrerande...fattar inte riktigt de som ser en rolig utmaning i sånt...för mig är det bara jobbigt och irriterande...

Idag är det fredag i alla fall. Ugly Betty var inge bra. Trodde att det skulle vara värsta dramat för Victoria Beckham skulle vara med, men icke. Tråkigt. Han som spelar Daniel var jättedålig...riktig nybörjarskådis vissa stunder.
   Däremot Grey's Anatomy :D DET var roligt weei :D Det är alltid bra i och för sig :P

Guuuud så skönt att jag får sova imorgon :D

Kristin ska till NYC imorgon så jag hoppas kunna träffa henne ikväll :)

Kommentarer
Postat av: Martinis

OJOj, förstår dig! Måste vara tungt ibland men du gör ett utmärkt jobb och jag är stolt över dig!!!
Grey´s är ALLTID bra, saknar! Ska nog köpa hela boxen snart tror jag...

Pussar

2007-11-09 @ 16:38:29
Postat av: Karin

ja bröd utomlands är ingen höjdare.. vill ju ha polarbröd!!!

2007-11-09 @ 16:49:57
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Har du funderat på att skaffa sådana kuber, radband och enstaka pärlor som Montessori-skolorna använder?

Det kanske kan fungera om tösen får se sambanden fysiskt. Flera grupper pärlor är gånger, en hög med tre och en hög med tre blir sex tillsammans och så vidare.

Tio pärlor är en rad.

Hundra pärlor är en platta.

Tusen pärlor är en kub.

Ja, du fattar. Det kanske kan hjälpa?

Kolla med Audrey om hon kan beställa eller köpa in någon affär.

Du kan ju alltid prova med något hon gillar, annars, som nötter, russin eller nåt slags godis.

Lycka till!

Pappan

2007-11-12 @ 22:03:46
Postat av: Lotta

Ja du Pernilla !

Vi sitter ju lite i samma sits du & jag. Problemet är väl just det att våra små troll är utvecklingstörda och det gör att vissa saker bara är såååååååååååå svåra att greppa. Känner man sen att man inte kan blir det inte precis roligare att plugga, eller hur ??
Emil kan plussa lite nu och han använder sina fingrar till det, men det har tagit lång tid.
Om Devan gillar och vika tröjor så använd dem att räkna med då.
Bara en liten fråga om vad ni räknar, det är inte så att det helt enkelt är för svårt och att ni ska sänka ribban lite ??
Eftersom hon går i vanlig klass kanske de har skydat på för snabbt, vad vet jag ?
Finns det inga bra mattespel hon kan pula med på datorn ??
Lycka till med räknandet och berätta hur det går (annars får jag ju rapporter från lilla mamma)

Kram på dej/
Lotta

2007-11-18 @ 12:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0