Livrädd

Jag är från och med idag livrädd för att köra bil i USA. När jag och Devan skulle åka till en restaurang för att äta middag med några av hennes kompisar så behöver man åka på motorvägen för att komma dit. Allt var bra (så bra det kan bli) tills det kommer lastbil nr 1. Lastbil nr 1 har mastodontflakförbilarlastbil efter sig. Lastbil nr 1 har alltså den andra lastbilen först ca 20 meter bakom sig. Sen ökas hastigheten och de två ligger nu så nära varandra att det vore fan för nära att gå bakom någon med det avståndet...JAG MÅR ILLA! Såhär kör alla. Sen är också Massachussetts känt för sina dåliga förare...helt j-vla otroligt att det inte händer olycker precis hela tiden...för det borde det göra som folk kör!!!
   BLÄ.

Jag läser ju en massa bloggar om dagarna och hittade en blogg där han skrev om äkta päls. Han visar filmer som berättar om den grymma behandling djuren genomgår för att hamna på våra jackor. De slås lealösa och flås levande. Man elchockar dem och misslyckar och måste göra om det. Man injicerar dem med medel som de får plågas till döds med i blodet. Man tar tag i bakbenen och slungar dem i marken...och allt detta för ATT FOLK SKA FÅ ÄKTA PÄLS!!! Jag skäms för att vara människa!!! Jag kunde inte sluta gråta när jag såg dessa videoklipp.
   Jag hade tänkt lägga ut klippet direkt i bloggen men bestämde mig för att bara länka till det istället så får man själv välja om man vill se. Det finns mycket hemska saker som händer i världen och det här klassar jag som en av de absolut värsta. Finns inte ord för hur besviken och ledsen jag är på att mänskligheten tillåter detta att pågå...vidrigt och vedervärdigt. Klippet finner ni här.

Hoppas ni ändå kan sova gott om natten, trots att vi alla är människor...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch jag törs inte titta på filmen. Jag vill inte se. Du verkar lite trött på USA landet just nu med tanke på bilkörningen och annat också. Men det finns gott om idioter i sverige också ibland. Hoppas du är lite ledig i helgen så du kan göra ngt roligt med ngn kompis. Vi kan höras på telefonen
idag, jag åker till kören vid 17.00 hemma efter 20,30. Kram Mamma

2007-11-08 @ 05:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0