Nu blev det lite mycket...

Ojojoj...jag fattar inte...

Devan har läxa varje dag. Okej. Fine. Det löser sig.
   Igår kom hon hem med de åtta stavningsorden för veckan och fyra uppgifter till dem. Man måste alltså göra lite varje dag. Sen fick hon dessutom med sig en uppgift där hon ska skriva som en liten "uppsats" om hur hon hade det på Thanksgiving. Jaha, okej, det ska vi nog klara av. Läxläsning på morgnarna så ska det vara lugnt.
   Idag. Shit alltså. Idag kom det ytterligare en lunta papper med hem. Typ 24 frågor om allt mellan himmel och jord som har med klimatet att göra och hon har prov på fredag. Alltså har hon nu två "prov" på fredag.

Låt mig måla upp hur veckans eftermiddagar ser ut.
   Måndag=lugnt, inget händer utom läxläsning.
   Tisdag=bussen kommer 3. 3.30 har Devan talpedagog, vi kommer hem 4.30. Då har vi tid till lite läxor. Sen ska det ätas middag.
   Onsdag=bussen kommer 3 som vanligt. Då ska vi ruscha lite läxor och sen fort ska det lagas middag för 5.30 ska vi vara i en stad 20 min bort och ha ett slags möte som kallas "Learning for Life". Detta slutar 6.30. Hem och kanske orka med lite läxor till.
   Torsdag=Devan har playdate med sin kompis Allison och kommer inte hem förens jag hämtar henne kl 5. Hos denne kompis lär det inte bli några läxor lästa. Förhoppningsvis orkar då denna stackars tolvåring läsa läxor med mig på kvällen.
   Fredag=ja...då ska allt vara klart. Uppsatsen har hon tills på måndag...men man vill ju helst vara klar innan.

Ska dessutom tillägga att hon har läxa hos talpedagogen OCH ska läsa en halvtimme varje dag.

ÄR DET INTE NOG NÅN GÅNG????

Jag känner mig jättestressad. Jag förstår inte allt på hennes himla klimatläxa och hur jag ska strukturera upp allt känns skitjobbigt. Jag har aldrig förstått varför man måste ha läxor varje dag. Lite läxor är viktigt för att lära sig att planera men det här känns lite väl...idag har jag alltså jobbat fram till klockan åtta...och vi har gjort läxor så fort det har varit den minsta minut över. Jag tycker synd om Devan. Tur att hon är så snäll...hon var himla duktig idag. Annars blir hon trött och ger upp ganska fort.

Oj...mycket var det som sagt...

Kommentarer
Postat av: Cicci

Tack for kommentaren, det varmer :) Men du, vad mycket laxor din ena unge hade! Hur gammal ar den egentligen? :O

2007-11-28 @ 04:35:14
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Mamma

Hej Inte klokt vad läxor hon har. Prata med A kanske inte ger ngt eller? Är hon fortfarande sjuk?
Jag vakna med ont och helt tjock hals så nu är det bara en tidsfråga tills jag blir förkyld.
Hoppas du mår bra och inte känner dig stressad så mkt.
Puss Mamma

2007-11-28 @ 13:16:04
Postat av: Maddeli

låter som att du är au-pair? vart i usa är du? =)

2007-11-28 @ 16:11:58
URL: http://maddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0