Skateland

Då var Thanksgiving över. Det blev sju personer allt som allt men det räckte gott och väl tycker jag. Maten stod genom öronen...herreminje! Kalkon, potatismos, "stuffing", tranbärssås, squash, sås...äppelpaj, kakor, brownies, chokladtårta...och bröd också! Något pokerspel blev det aldrig.
Det var sagt att vi skulle spela poker till efterrätten men alla var så slut, så det slutade i soffan framför en julfilm. Funkar det med.

Bordet var fint dukat:


På kvällen var det Grey's Anatomy. JÄVLAR VAD SPÄNNANDE DET VAR!!! Dramatiskt, känslosamt...to be continued...OM TVÅ VECKOR! fan också :(

Idag har jag haft sovmorgon. Hurra! Säng, säng säng, sova, sova, sova, sova, säng säng säng...eller ja...ni fattar :P
En lugn morgon helt enkelt.
Sen tog jag med Devan för att äta lunch på 99an. Mums. Audrey hade tipsat mig om ett ställe där man kan åka rullskridskor, så efter maten åkte jag och Devan dit. Det var alltså ett sånt där riktigt rullskridskoåkarställe. Man har riktiga rullskridskor. Inte inlines (det fanns att välja på också i och för sig...). Fanken så mycket svårare det var med den gamla sorten :P Vinglade som en nyfödd kamel...eller var det ko?
Devan var osäker först men efter att hon hållt i mig och vi hela tiden ramlade (obs VI ramlade) klarade hon sig bättre genom att hålla sig vid väggen och sen gick det riktigt bra. Lite klagomål om magvärk då och då kommer man ju inte undan dock...
Detta ska jag prova på igen. Var riktigt kul. Dock ska jag nog snöra på mig inlines nästa gång så man kommer nån vart. Man känner sig lite fånig bland femåringar och gamla gubbar som åker som proffs och tittar lite konstigt på en där man tvekar sig fram :P Som en ko var det...

Ikväll...jaaa...jag vill gå på bio. Filmen August Rush har precis haft premiär och den verkar liksom typ asså ba skitbra. Eller...tja...jag tror den kan vara sevärd :P
Fixa naglarna skulle jag ju göra idag...det har nog Audrey glömt att hon sa...det kanske blir imorrn...eller på söndag...nån gång.

Morsning Sverige! :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jaha då du upplevt ytterligare en speciell helgdag i en Amerikansk familj. Jag kan bara känna hur mätt du blev. Vi har avnjutit en väldigt god middag här med potatisgratäng och stekt kött och en god pappasallad. Oskar och Julia har varit här fredag till lördag men nu är lungnet åter tillbaks, tänk vad gammal man har blivit som vill ha lungnet.
Hoppas du har en lugn helg men du fick säkert jobba lördagkväll kan jag gissa.
Vi hörs Kram Mamma

2007-11-24 @ 18:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0