"Här kan vi bo tycker jag! :)"

Jag har nu bott i Andover i en vecka. Jag har gått upp 6.15 varje morgon. Jag har haft Devan hemma två dagar. Jag har tvättat. Jag har städat. Jag har handlat. Jag har diskat. Jag har kommit till ett ställe jag trivs på.
   Jag känner mig välkommen. Jag känner mig behövd. Omtyckt. Uppskattad.

Jag har ett mindre rum. Mindre säng. Mindre bil. Lägre lön. Men, jag kunde inte bry mig mindre för känslan jag har av trivsel här hade jag aldrig hos Nancy och barnen. Det här känns bra och jag har inte längre det lika starka behovet av att hålla koll på hur många dagar det är kvar tills jag kommer hem. Jag bävar inte för hemkomsten av barnen utan längtar mer och det nästan viktigaste, JAG ÄTER FRUKOST PÅ MORGONEN!

Andover är en trevlig stad. Det finns "downtown" med Starbucks och banken och små affärer och järnhandel och allt möjligt. Parken är jättemysig. Det ligger precis nära motorvägen som tar dig in till Boston om du så vill det. Tror det ska ta kanske 25 min till Boston.
   Bäst av allt...istället för 40 min tar det nu bara 20 min till Kristin! Weei :D

Devan och jag kommer jättebra överens. Hon är glad och trevlig för det mesta. Hon har varit lite gnällig nu när hon är sjuk, men absolut inte så att jag blivit galen som jag skulle blivit förr. Vi spelar spel, tittar på film, gungar, spelar basket, cyklar, städar hennes rum och hon (mer än gärna) river ur hela sin byrå för att sen vika ihop allt snyggt och prydligt igen. Skitkul haha :P Ett barn som faktiskt tycker om att städa :D
   Det är så skönt. När hon var hemma en dag så skulle jag göra frukost. Jag sa att jag skulle göra lite våfflor och skära upp persika. "Oooh, sweet!" kommer det från en nöjd 12åring då. Hur härligt är inte det?

Nu ska jag inte bege mig in i nåt slags "honeymoon-stage" bara för att allt är nytt och det är kul med förändring men jag tror faktiskt att jag kan komma att trivas riktigt bra här. Än så länge har jag bara känsla av liksom trivsel :)

Beslutet att byta familj känns alltså än så länge som ett väldigt bra beslut. En mycket god investering i mig själv skulle man kunna säga.

Imorrn jobbar jag på kvällen och på söndag fyllar Audrey och Mike år. Vi ska först ut och äta frukost och sen förmodligen på äppelplockning (lät fult...applepicking...skit samma).

Weei snart kommer du mamma! Audrey ska försöka fixa så att jag är ledig från det att jag fått Devan på bussen fredag morgon som du är här :D Hur bra som helst!

Nu ska jag slöa framför teven.

God Natt Sverige! :D
  

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Hej å vad kul och höra att du trivs så bra. Jag har haft den känslan att det skulle bli bra i den här familjen. Jag har inte riktigt fattat att jag snart ska åka till dig, tiden har liksom gått så fort.
Jag ser framemot att komma.
Vi får höras på telefon i veckan. Ring du så kan vi ringa tillbaks.
Puss o kram från Mor o Far.

2007-09-22 @ 18:31:08
Postat av: Helena

Vad mysigt det låter, vilken möjlighet att få bo i USA. Hur länge skall du stanna? Hoppas att du har haft en trevlig helg!

2007-09-23 @ 16:24:55
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se.se
Postat av: Mary

Låter som du gjorde ett klokt val att byta familj. Trivs du fortfarande lika bra?? :) Skönt för dig!

Älskar dig min plutt! Puss

2007-10-16 @ 15:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0