Helg

Jag är nöjd med min helg. Även om avslutet på veckans vardagar inte var så trevligt så har lördag-söndag varit jättebra, fredag kväll också :P

Fredag kväll
En ny au pair som heter Henrietta har kommit från Sverige. Hon bor i Weston som ligger ca 15 minuter bort från mig. Hon skulle skjutsa sin äldsta till bio på kvällen så vi bestämde oss för att mötas där. Vi åkte till Natick Mall som ligger precis brevid :) Där åt vi middag (neeej vi åt inte alls sushi, aldrig...*ljuger*) Sen tog vi oss en runda bland butiikerna. Jag skulle inget ha, men det blev en bodymist från Body Shop så det var inte alls farligt.
Just det köpte instant spf på sephora också, en grej man borstar på solskyddsfaktor med. Skitsmart!

På kvällen skulle Therese komma och sova hos mig och jag bjöd också in Henrietta så det blev movienight och sleepover hos mig :) Martina, Pride and Prejudice var inte alls bra! :P Jag skojar bara, den gick att titta på.

Lördag
Henrietta skulle jobba så hon åkte hem kl 9, för tidigt för att jag skulle vilja gå upp och vara klarvaken haha :P Det var hur som helst trevligt att ha henne som sällskap :)
Tess och jag sov vidare...
Efter ett tag kom nancy och barnen hem och sen kom Mike för att hämta barnen. Jag ville inte gå upp förens de hade åkt så kl hann nog bli efter 11 innan jag öppnade dörren till mitt rum :P
Det plingade på dörren och Nancy öppnade då åt Kristin. Weei vi skulle till IKEA! Weei!
Vi gick då upp och åt frukost och sen skulle man göra sig iordning.
Väl på IKEA var man ju hemma igen. Man har inte en tanke på att man är i USA. Det är typ bara att priserna står med dollartecken :D Jag lyckas dessutom alltid hitta nån som pratar svenska där. Den här gången var det en gubbe i kassakön före oss och damen i kassan hette Marianne men pratade engelska, hon var nog svensk för hon visste att mitt ICA-bankkort var svenskt.
Det som inhandlades på IKEA:
  • Paraply med Sveriges färger på
  • Måttsats
  • Doftljus
  • Laptop-bord för sängen
Swedish store:
  • Två chokladkakor
  • Singoalla och Ballerina
  • Kalles kaviar
  • Kalles randiga kaviar
  • Kardemummaskorpor
  • Knäckebröd
  • Gifflar
  • Lantchips
  • Säkert nåt mer som jag inte minns
Såklart åt vi lunch där, köttbullar med lingonsylt, brunsås och (trumvirvel) pommes frites! Det är gott faktiskt. Och jädrans alltså, man får banne mig 15 köttbullar. Massor. Se Kristins blogg för bilder. http://kickiass.blogg.se

På kvällen kände vi oss för lite biomörker så vi ringde Ida och frågade om hon ville med på bio. Så blev det och vi såg The Nanny Diaries. Väldigt rolig om man är au pair, annars kanske inte. Det fanns en hel del skoj skämt men den är mest kul när man känner igen sig så väl, haha!

Sen sov Kristin hos mig.

Söööndag
Planerna för dagen var att träffa Ida och åka in till Cambridgeside Galleria. Ett köpcentra lite utanför Boston. Vi hade sagt att vi skulle vara hemma hos Ida kl 11, men tjena. Då min säng är väääldigt bekväm kände både morgonpigga Kristin och jag att det var himlans skönt att ligga kvar lite extra. Men vi lyckades ändå ta oss hem till Ida till 12 :D

Vi fick se Idas hus och sen bar det av.

Cambridgeside Galleria är alltså ett köpcenter. Det har tre våningar och jag vet inte huuuur många butiker. ALLA hittar nåt att handla där. Annars vet jag inte vad.

Jag handlade såklart alldeles för mycket, men inga kläder. Det blev grejer från Body Shop, Victoria's Secret, Bath & Body Works och Payless Shoesource. Så nja, skor kanske inte var nödvändigt men de var så snygga och faktiskt....billiga. 25 dollar för ett par snygga skor är inte fy skam.

Efter timmar av shopping tröttnade vi. "Nu känner jag mig färdig, nu åker vi hem..." sa vi all tre. Så blev det.

Jag och Kristin satte oss i bilen hem till mig på en gång och när vi kom hem hit satte sig Kristin i sin bil för att åka hem till sig. Det är ett jäkla bilåkande i detta förlovade land, det vill jag lova.

Sen har jag bara kraschat här framför datorn. Hade velat hitta på nåt, men jag orkar inte. Ska gå och göra mig i ordning för sängen nu.

God Natt Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: mary

Du kommer att se ut som en sushi snart! Haha... Låter som om du har fullt upp hela helgerna, men det är nog bäst så...
Just nu ligger jag hemma lite småförkyld, skulle ha varit och tränat nu på morgonen, men icke...blä!
Love you!

2007-09-08 @ 09:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0