Äntligen

image110
Jag har hittat dem. Äntligen. Och oj så sköna de är då...

Idag är det äntligen fredag och det är 10 dagar till mamma är här. Igen. Weeeiii!

Har även denna vecka lagt barnen varenda kväll så nu är jag rätt så sliten. Det är inget hårt jobb jag gör men det tar ändå på en när man jobbar fram till halv nio varje kväll. Och då har jag änglar till barn.

Just nu känner jag ändå att jag trivs som fisken i vattnet. Jag är uppskattad och behövd och jag älskar Burlington. Det regnar idag men det är bara så himla vackert här. Jag bor ganska precis vid vattnet och in till mysigaste downtown tar det inte mer än en kvart. Folk är vänliga och hjälpsamma här. Man känner sig liksom glad även på en grå dag som denna. Det är då jag känner att de dryga 40 dagar jag har kvar med familjen inte räcker till. Fan.

Men samtidigt ska det bli så underbart att få komma hem igen. Köra den där manuella bilen och åka den där fungerande kollektivtrafiken. Äta fil på morgonen eller havregrynsgröt om man så känner för det. Gå ut med hundarna och känna att man är normal som gör det. Dela badrum med hela familjen utan att för den sakens skull vara fattig och bo i ett litet hus. KÄLLSORTERA PÅ RIKTIGT. Mörkt bröd. Mormors mat. Se på TV tillsammans en fredagkväll (för det finns faktiskt ett vettigt program som hela familjen kan stå ut med). KOMPOSTERA!

Jag älskar USA, men borta bra säger man ju. Sverige är ett fantastiskt land. Långt ifrån perfekt med sina höga skatter och blåa regering. Men det är mitt hem och det kommer det alltid att vara, vart i världen jag än bestämmer mig för att bo.

Jag saknar Sverige, saknar ni mig?

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag kommer att sakna dig Prunella!!!! Jag kommer att sakna dig så sjukt mycket här i USA. Men sen när det är min tur att komma hem så kommer du att leva farligt =P

2008-04-05 @ 03:50:14
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Mamma o Pappa

Klart vi saknar dig. Vi räknar ner dagarna tills det blir den 23 maj. Men jag tycker ändå detta år har gått ganska fort men också känts som en evighet.
Jag ser framemot att få se Burlington, det låter som det är fint där mer äkta. Snart ska vi ha kaffekalas för Caroline men det är lite dålig uppslutning, mormor och Hildebrantarna är dom säkra gästerna.Hoppas du får en trevlig helg.
Kram Familjen Ekelund

2008-04-05 @ 11:57:39
Postat av: Pia Englund

Hej, klart att vi saknar dig. Idag har vi grattat Caroline och då pratade vi mycket om dig och din hemkomst. När du kommer hem, så åker Thomas iväg på ett år till Kina. Han skall arbeta där. Jag hoppas det året går lika fort som ditt år har gjort. Kram Pia

2008-04-05 @ 16:29:12
Postat av: Mary

Klart att vi saknar dig knäppo! Massor!

puuss

2008-04-10 @ 13:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0