Someone please call 911

Barnen åkte tidigt iväg med sin pappa på bio igår och då var jag färdigjobbad. Jag går på mitt rum för att slöa lite. Vid sex ringer det på hemtelefonen. Ophelie undrar om jag vill med på konsert. Såklart jag vill!

Möter upp Ophelie vid Starbucks och sen åker vi vidare för att hämta upp Nastya. Ophelie är från Frankrike och Nastya från Ukraina. Båda väldigt gulliga och trevliga tjejer.
    Vi beger oss till St Michaels college där konserten ska hållas i gympasalen. Jag köper min biljett för 30 ynka dollar och vi går in. Nåt halvjobbigt förband har redan hållt igång ett bra tag. Men vid 9 är det äntligen dags! Pausmusik och förberedelser på scen och sen kommer han. I ett par mycket underliga (dyra) solglasögon, iklädd jeans och munkjacka. Han sätter sig vid pianot. "Ladies and gentlemen are you ready for WYCLEF JEEEAAAAN?!?!?!"

Taket fullkomligt lyfte.

Det dröjde inte mer än nån minut innan hans munkjacka åkte av. En låt senare hade han även slängt av sig skjortan och stod där nu i linne och röjde på elgitarr istället för piano.
     Det var många låtar jag inte hört förr, med texter om idioten George Bush och hur Obama kommer ställa allt till rätta igen. "There's a war outside!" var en återkommande replik.

Mellan två låtar ser man hur en pojke blir upplyft på scenen. Han får dansa lite och när det var dags för honom att gå ner igen fick han de fula solglasögonen Wyclef hade (för $3000). "You be reeaaal careful with those!".

Han går efter en vattenflaska och säger "From now on, I am not responsible for what happens in the gym!" och häller vattnet över huvudet.
  
Ett tag senare, ser vi hur Wyclef hoppar ner från scenen och beger sig ut i publiken. Jag, Ophelie och Nastya stod längst fram på en läktare, till höger om scenen. Jag trodde att han bara skulle gå runt lite och sen gå tillbaka, men till min stora förvåning ser jag hur han går mot vår läktare. Alla blir som galna och bara rusar fram mot där han kommer. Nu trodde jag att han bara skulle gå fram till läktaren och låta folk ta på honom, men det slutade inte där heller. Han klättrar upp på läktaren och ställer sig mitt framför Nastya! Där står han sen och framför en hel låt. Hur många där ute kan skryta med att ha haft Wyclef Jeans Calvin Klein-kallingar 20 cm från sig? Haha :P
Så jävla sur att man inte fick ha kameran med sig in dock.
    Mot slutet av låten hoppar han ner igen och går över till läktaren på andra sidan. Där dras hans ena linne av så nu har han ett kvar. Det var så fruktansvärt varmt inne i denna gympasal.

Wyclef går tillbaka till scenen och säger: "I want everyone to take off their shirt! I'm gonna be the only one without a shirt here tonight. I want you to take it off and wave it!". Så alla drog av sig en tröja och började vifta. Den fläkteffekt som uppstod av allt viftande var jäkligt härlig. Där stod jag liksom i jeans, fodrade gummistövlar, linne, kofta och en tunika plus en stor tjock halsduk. Det var VARMT!
    Där stod man sen och viftade som ett fån. Mot slutet, i en låt ropar han: "GO CRAAAZZZYYYY!!!". Taket lyfter än en gång och alla skakar det de har. Galet!

Under denna konsert åkte sammanlagt två BHar upp på scen och säkert tio olika mössor, kepsar och hattar. Wyclef är ingen tråkmåns så han tog på sig allt som åkte upp (utom BHarna då).

Vid halv tolv var det över och man var helt uppspelt av all musik och den stämning som var i gympasalen.

Det var en sån sjukt rolig och fantastisk kväll och jag är helt överlycklig att Ophelie ringde och frågade mig.
image112

Jag tror jag har en ny idol.

Kommentarer
Postat av: Julia H

Så du är Södertäljetjej? :) Eller från Sthlmsområdet iaf?

Jag körde med Södertälje trafikskola, men de hade inga
tider (på skolan), så jag valde att gå intensivkurs i Gävle, och sedan köra upp där. Och det gick ju bra :)

Vad coolt med Wyclef-konsert. Jag hoppas jag får se någon cool konsert i USA jag med. :)

Hoppas allt är bra med dig!
Kramar, Julia

2008-04-05 @ 23:12:12
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Jaha ja, man får gratulera då. Coolt, helt enkelt.

Kram

Pappan

2008-04-05 @ 23:59:33
Postat av: Kristin

Jadu.... Someone please call 911...

2008-04-06 @ 00:31:40
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Julia H

Haha, ibland är världen bra liten. Jag gick Tumba Gymnasium till 2006. :)

Jag har också hört att Södertälje är svårast. Där och Farsta. Mest för att "det är krig på Nygatan", som min körlärare sa... för att alla skiter i högerregeln där. :) Haha.

Dock tyckte jag att Gävle hade i princip alla trafiksituationer (och 8000+ fler människor och en bättre stadsplanering). Jag saknade ingenting när jag var där. Skulle lätt kunna flytta dit.

Jag har lite saker att skicka in till STS, dessutom ser det ut som att jag får göra om hälsokontrollen eftersom min läkare inte hade någon stämpel (big deal?). Jag väntar dock på att körkortet ska komma först, så att jag kan skicka in kopian av det med allt det andra. Sen bör jag vara ready to go :D

Kramar!

2008-04-06 @ 01:09:52
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se
Postat av: the Nanny - au pair i Providence, USA

Coolt, haha. Hur kom det sig att biljetterna var sa laskigt billiga? :O

2008-04-07 @ 01:52:15
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: henrietta

aahh.. jag är JEALOUS!!!! =)

2008-04-07 @ 03:00:18
URL: http://henris.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Ooo... avundsjuk >_> Kanske inte på att se hans kallingar på 20cm avstånd, men helt klart på att få se en koncert med Wyclef Jean. Jag tyckte om honom innan dig, din skurk xD
Men tja, jag får nöja med mig mina två Les Luthiers koncerter, ska inte klaga. Nu ska jag bara försöka smuggla ned mig i pablos pappas väska på nästa argentina-resa och hitta deras huvudkontor :PPPP
Coolt måste jag säga att han vågade sig ut i publiken och grejs, annars brukar de ju vara så himlarns fega. Du skulle se The Rasmus (ja, nördigt, jag vet, men vem säger nej om det är gratis och man ändå måste följa med till stället? xd), de var skittråkiga och urfega. Faktiskt riktiga skitstövlar xD Men ja ja, kul att du hade det roligt :P

2008-04-07 @ 17:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0