Måndag

Måndag måndag måndag. Urkas. Måndag.


Har haft en lugn helg och inte jobbat så fruktansvärt.

Fredag var Dev hos nån doktor som skulle typ inteligenstesta henne inför när hon ska börja sexan i en ny skola till hösten. Vet inte hur det gick men antog att det gick bra. Sen skulle hon tydligen inte gå till skolan så jag jobbade från kl 11 fram tills hennes pappa hämtade henne kl 5.30.
   Sen bar det som vanligt av till Kristin. Vi var båda sega så vi orkade inte åka nånstans utan var hemma hos henne och babblade. Kristin skulle upp tidigt nästa morgon också så jag åkte hem vid elva.

Lördag jobbade typ samma timmar som fredag. Dev hade yoga på förmiddagen så då fick jag en timme till mig själv. Trååååkigt hade jag faktiskt. Sen var det bara hem och laga lunch. Efter det hade vi en "bowling-playdate" med Downs Syndrom-gänget. De var fyra tokiga tjejer som alla gillade bowling. Underhållande att se :P
   När vi kom tillbaka hem slutade jag.
Hem till Kristin.

Vi bestämde oss för att gå ut och äta så vi åkte till Acapulcos som vi var på för några helger sen. Massa god mexikansk mat.
   Efter middagen hittade vi en galleria, North Shore Mall. Den var under ombyggnad så det var lite dammigt och dant. Inne på Abercrombie & Fitch lät jag bli att köpa världens finaste jacka som var nersatt från 228 dollar till 59.90! Kände mig väldigt stark men otroligt besviken dagen efter :P Verkligen världens finaste gröna parkas..ojojoj fan fan fan...

Söndag och en lång sovmorgon. Lite för lång nästan. Vi var uppe vid ett ungefär haha. Fast vi släckte lampan innan midnatt :P

Åt frukost och gjorde oss i ordning och sen åkte vi till Starbucks och träffade Steph från Nya Zeeland och Courtney från Australien. Där hängde vi och gör det au pairer gör bäst. Snackar skit om sina familjer :P Arbetsskadad kallas det.

Det var ju Super Bowl igår och vi försökte få tag på Joe som vi var hos förra helgen men han var som bortblåst och svarade inte på sms.
    Det hela slutade i soffan hemma hos Kristin tillsammans med hennes värdföräldrar men det dög för mig. Jag var så trött ändå. Åkte till och med hem innan det var slut. Man började ju ändå halv sju imorse.
Så idag fick jag veta att Patriots (vårt lag) förlorade. De har vunnit alla matcher denna säsong och det var verkligen otippat att de inte vann. Segern gick istället till NY Giants så det var ju skoj för dem. Jag bryr mig inte riktigt :P

Måndag igen. Inget nytt om nån familj och verkligen inget från min counselor. Hon har gått upp i rök den där kvinnan. Jag ringde henne och kom till telefonsvarare. Pratade inte in nåt meddelande utan ringde då till APIA's kontor. Där var det nåt konstigt med mitt ID-nummer då de frågade om de pratade med Roxanna när jag uppgav mitt nr. Sen vet jag inte vilket jag sa men de fick upp mitt namn på skärmen och vad jag förstod det som var jag inte flaggad som i rematch. Sen blev jag vidarekopplad till APIA's representatör i Massachussetts men där kom jag fram till telefonsvarare på en gång. Talade in ett långt meddelande med säkerligen otillräcklig info.
   Så nu väntar jag bara.   Det ringde nån förut men det var bara massa röster i bakgrunden och sen lades luren på. Jag har ringt min counselor igen men inget svar. Lämnade meddelande och bad henne ringa mig och sa att det var underligt att jag inte hört av henne sen förra lördagen. Bläääää det är så träligt detta så det finns inte.


Vi får väl se hur denna dagen slutar.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

ha en bra kväll!

2008-02-04 @ 18:55:25
URL: http://metrobloggen.se/helenascity
Postat av: anna

jäklar vilken cirkus du *krama*

tack gumman för söta orden.
Har en helt ok måndag.
kram!

2008-02-04 @ 19:04:47
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: anna

hmm vad skulle du vilja vara för nåt vid en riktig cirkus?
ballerina? trapetsgrejsimojsare..lindansare..clown? tiger?

kram

2008-02-04 @ 20:14:47
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Karin

mm tacos är bäst:)

2008-02-04 @ 20:32:30
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Ja, du. De kanske tror att du ska ruttna och stanna kvar där du är tills det är klart. Litet jobb för dem, kan man tro, att dona med en ny familj.

Inget napp på webbsidorna heller, då, förstår jag.

Något nytt om bilen, eller ska jag säga vraket?

Sköt om dig.

Pappan

2008-02-04 @ 21:40:17
Postat av: anna

jag äter soltorkade tomater nästan varje dag - är helfrälst!

Men jag vill itne ha getost jag vill ha mozarella, pesto och körsbärstomater i en ciabatta till de soltorkadetomatermackan =)

2008-02-04 @ 23:18:20
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Haha, "jag bryr mig inte riktigt :P". Jag har aldrig sett ett superbowl i hela mitt liv innan - och jag hade tarar i ogonvran nar de forlorade. Jag ar en san mes ;D

2008-02-05 @ 02:27:06
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Kristin

Det fixar sig det är tillslut. Du måste gå på känsla nu hur du ska göra. Följa ditt hjärta som de så fint heter. Jag önskar att du får de bra snart!!!

2008-02-05 @ 03:38:13
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Daniel

Allt kommer bli super ska du se!!
ni/du hittar nog något snart också kommer de sista 3 månaderna vara helt underbara!!!

2008-02-05 @ 19:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0