Jag hade en rubrik men den glömde jag bort...

Snön bara vräker ner utanför fönstren och visst är det mysigt men när f*n ska det bli varmt?
    De har sagt på radio att idag ska vara första dagen på våren, men jag undrar det jag. Men lovikavantar som singlar ner och en plusgrad kanske är Vermonts version av vår?

Igår var jag så jäkla trött. Jag visste att Julie sagt att hon skulle komma hem och laga middag och sen åka och träna men jag kände att inom mig bad jag till en högre makt att hon skulle bestämma sig för att inte träna. Om det nu var böner jag tyst uttalade så blev de hur som helst besvarade. En dryg halvtimme efter att hon skulle kommit hem ringer Julie och säger att hon inte ska träna för hon kände sig alldeles för lat. Woho! Jag slipper läggningen!
   Jag kände hur jag var trött och grinig med barnen och bara bävade inför när hon skulle åkt så jag blev väldigt lättad när hon ringde.

Nu säger jag inte att jag inte tycker om barnen eller nåt sånt. Nej absolut inte.
    Det var bara det att båda barnen hade halvdag i skolan och det hade varit dåligt väder, vilket gjorde att ingen av de hade gått ut under förmiddagen. Så i drygt fem timmar hade jag hand om två spattiga barn med alldeles för mycket energi. Zoe var speciellt krävande. Hon skuttade runt och klättrade på mig och lyssnade inte alls. Hon bara var i sin egen lilla värld och struntade i mig. Man var tvungen att säga till henne mins tio gånger innan hon kunde tänka sig att kanske lyssna. Så jag var sådär måttligt trött och irriterad när deras mor äntligen kom hem.
   Det kanske inte var så snällt av mig men jag la nästan helt av så fort hon kom. Orkade inte.

Igår var det ingen som tog in posten så den låg där och frös hela natten. När jag imorse skulle lägga lite brev i lådan upptäckte jag en låda som tog upp hela brevlådan. WEEEEEEEEIIIIIIIIIII det var ju mitt namn på den!!!
   Så nu sitter jag här och mumsar på Ferraribilar och salta bomber :D
Lovely!

Man kanske ska ta tag i sig själv och be om lönen?

Glad påsk Sverige!

Kommentarer
Postat av: Mary

Glad påsk Pernilli!
Här snöar det med...massor! Vi ska ner till landet i morgon, får se om vi kan ta oss fram;) Tyckte det var trevligt med vår, men nu är det vinter IGEN! Stackars igelkottarna säger jag bara!

Pusspuss Love you!

2008-03-21 @ 12:31:41
URL: http://mi87.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Så ska det vara, ferraribilar och nappar och salta bomber. Hoppas urvalet var bra, var lite rädd att du skulle bita mig i näsan över att jag fortfarande inte vet vad du gillar ;)

2008-03-24 @ 22:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0