365 dagar

Den här dagen. Idag för ett år sedan, 365 dagar, stod jag med gråten i halsen och gav mina föräldrar varsin sista kram. Det är ett år sedan jag satte mig på planet med Kristin och Rikka.
Då var jag rädd.

Fullkomligt livrädd faktiskt. Vad var det för vanvettsidé jag hade fått? Åka hemifrån sådär och inte komma tillbaka på ett helt år. Jag måste vara knäpp. Eller alldeles från vettet.
Typ.

Fast det var jag ju inte.

Det gick ju bra sen och jag är så otroligt glad att jag höll ut och kämpade på när allt var tungt. Jag är så otroligt glad för alla erfarenheter jag samlat på mig under detta år. Otroligt lycklig för att jag fick en ny vän som kommer finnas med mig resten av livet.
Många har sett mer men jag är så otroligt tacksam för det jag fått se coh uppleva.



Tack USA och AuPair in America för att ni gett mig ett av de bäst åren i mitt liv!



Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, jag kan tänka mig det, lätt att ta ifrån sparkassan ;)



Vart var du i USA som au pair? Känns det bra att vara hemma i Sverige igen?



Ha det fint!

2008-05-22 @ 23:36:09
URL: http://saralindahl.blogg.se/
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

Oj, men gud har du varit ett år nu alltså? Blir det något mer halvår/år eller åker du hem?

Fyfan vilken känsla att åka hem. Så jävla tråkigt att lämna allt men så jäkla skönt att komma hem.

Ärligt talat så längtar jag lite nu, fast jag vill ju uppleva ALLT först...och sen åka hem.



Ja, 25 min tar det till dagiset. Men det är hela tiden något nytt att se varje morgon och varje eftermiddag. Visst kan man bli rädd när man kör, men jag känner mig alltid säker i min monstertruck.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

2008-05-23 @ 00:20:32
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tack Pernilla för att du är världens bästa och för att jag alltid fått vara vid din sida! Jag kommer att sakna dig så otrolig mycket nu när du åker hem, för vad är USA utan dig?! <3

2008-05-23 @ 01:19:43
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

hur va det att landa i Sverige? Många som mötte upp dig?

Vad gör du för nått nu, och vad har du för planer i framtiden?

Jag börjar ju redan planera i huvdet om "tiden efter usa" eftersom jag vet att de kommer ta ganska exakt 2 veckor innan jag börjar skrika och gapa att jag vill därifrån.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

2008-05-24 @ 04:26:46
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Sandra, au pair i Minneapolis

Gu va konstigt det kommer att vara den 5 november för mig, då är jag i samma sits som du var när du skrev inlägget. Det måste vara jättekonstigt att veta att det är slutet av året...jag vågar ju knappt tänka på det!

2008-05-26 @ 06:33:01
URL: http://www.stoppstanna.com/sandra
Postat av: Louise S.A. - Au pair i USA

Jag kan inte ens tänka mig hur det är att komma hem, eller ibland vill man ju bara hem och se alla. Äta svensk mat lixom. Men höra allt tjidder överallt. Alla som pratar samma språk som dig själv och du är inte längre "en svensk aupair i ett främmande land"

Usch va hemskt!! HAHA

Nej, jag ska göra som du säger nu. Leva livet här borta, ha det bra. För rätt som det är så kommer ju min dag också då jag måste åka hem.



Åkte du runt något i USA den 13:e månaden?

Kramar Louise

2008-05-26 @ 14:21:55
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Sara

kan tänka mig att det känns riktigt konstigt att komma hem igen efter ett helt år i USA med massa utmaningar. Jag kan tänka mig att det kan vara lite tråkigt att åka hem dit man kan allting, hittar överallt etc, ifs kan det väl vara s könt också.



ha det toppen hemma i Sverige, på lördag åker jag :)

2008-05-27 @ 21:18:40
URL: http://saralindahl.blogg.se/
Postat av: malin

Hejhej :) lämnar ett litet avtryck :) Kram Malin

2009-01-06 @ 22:32:34
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0