Inlägg etthundraett

Idag är det söndag. Nu är det kväll. I Sverige är klockan tio i två på natten. Hoppas ni sover gott.
Imorgon är det julafton och jag är inte hemma, jag har ingen julkänsla och jag kommer inte få se Kalle Anka kl tre. You Bastards!
Äsch jag känner att jag kommer nog klara mig ganska bra ändå. Det är ju trots allt "bara" fem månader tills vi alla ses igen och på fredag kommer Daniel! :D Weeei! Åtta kilo julklappar har mamma sagt att han har med sig muhahahaha :D Hääärligt!
Han kommer inte få med sig riktigt lika mycket hem men en hel del lär det bli :)

Det blev aldrig att jag jobbade igår kväll utan jag kunde stanna hos Kristin i stort sett hela kvällen. Sen kom Dev hem efter mig...kl kvart över elva...hon var ganska så trött. Usch stackarn, men sovtimer skulle hon lik förbannat ha på teven :P
Jag har alltid lika kul hos Kristin. Eller ja det är ju inte hennes hus men ändå.
Hon jobbade och vi beställde hem thaimat. Mums. Hennes värdföräldrar skulle ut och äta så de hade det säkert trevligt. Kristin har hand om så härliga pojkar! Jag kan mycket väl tänka mig att det blir ett h-vete ibland (jag skulle inte klara av det) men vi hade det riktigt roligt. Efter middagen blev det disco i köket med moonwalk och diverse urcoola moves (ähum, eller inte...). Kristin gick upp och förberedde minstingen och jag och de två andra stannade kvar i köket och dansade som tre galningar haha :P Jag vill inte veta hur fånig jag såg ut men roligt var det!
Medan Kristin badade de två största tog jag en (fem i snabb ordning) god natt-saga med Harry. Passade på att hitta på en egen historia till varje på svenska. Han verkar faktiskt förstå! Smartare ettåring har jag aldrig träffat som till exempel om han slår till en när man har honom i famnen och man säger "Harry, inte slå du får klappa" så börjar han klappa händerna haha :P Sen kan han säga titta, vatten, Kicki och mamma var det också tror jag. Min idol haha :P
Hur som helst var det en trevlig lördagkväll som avslutades i soffan framför "My so-called life".

Då jag inte riktigt jobbade igår kväll fick jag hjälpa till idag istället. Gjorde inte mig nåt då jag alltid har kul med Devan.
Vi bestämde oss för att gå på bio, men först åt vi lunch på Chuck e Cheese. Pizza...uäck.
Filmen blev "Alvin and the chipmunks", en riktigt söt liten julfilm som handlar om en misslyckad låtskrivare som får hem tre jordekorrar (?) som pratar och dessutom kan sjunga. De blir berömda, men allt går överstyr och sen får ni se filmen så får ni veta hur det går :)
När (om) den kommer till Sverige är den deifinitvt sevärd.

Efter bion gick vi tillbaka till Chuck e cheese och spelade spel. Man kan nämligen köpa poletter så finns det massor med simulatorer och andra spännande spel att roa sig med. En polett=ett spel. En del spel får man biljetter från (precis som Heron City för de som känner till det) och sen kan man få priser. Jag spelade nån sån där där myntet ska landa rätt för att man ska få många biljetter och jag vann nästan 100 stycken så Devan kunde välja ut en hel del grejer när vi skulle hem igen. Skitgrejer men hon hade roligt och var nöjd och det var ju huvudsaken.

Imorgon var det ju som sagt julafton och vi ska äta kinesisk buffé till lunch. Det ska väl bli trevligt antar jag. Ingen gravlax och sill direkt men det får duga haha :P

Här är min fina bil förresten:

Den lilla biten var något jag hittade när jag tittade hur det såg ut innan jag skulle ut och åka...tänkte att man kanske inte borde köra iväg med en sån grej som ligger löst. Någon som vet var den hör hemma?

Trots min nobla frånvaro så hoppas jag att ni där hemma får en helt fantastiskt underbar jul och jag saknar er alla!
Hälsa tomten från mig!

Just det, lagom till jul har hon fixat röda naglar. Så fint så fint...

God Jul Sverige!

Kommentarer
Postat av: Pappa och Mamma

God Jul lilla gumman!

Vi saknar dig så hemskt just nu, på juldagsmorgonen. Det ska vara Pernilla och Caroline här!

Vi få anpassa oss, helt enkelt...

Jag fixade frukost på sängen till mamman, men hon kom ner, så det fick bli frukost i soffan istället. Ganska mysigt med levande ljus, kaffe och färdigbredda smörgåsar med hemgjord presentpastej från Polly och Ester och skinka som mamma griljerade igår.

Gissa vem som fick världens finaste julklapp? Pappan! :oD En riktig laser med stativ, som gör raka linjer, så jag kan göra rakt i badrummet! Det finns en liten chans att jag blir klar tills du kommer hem. Hahahahaaa! >;o)

Bilen ser för hemsk ut! Hoppas verkligen A får ordning på tillvaron så ni kan få lämna in den. Sådär kan du ju inte köra runt!

Hälsa alla där och önska dem en riktigt God svensk Jul!

2007-12-24 @ 09:55:57
Postat av: Karin

stackars dig.. men god jul:) kram!

2007-12-24 @ 16:08:49
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: sanna

God jul:)

2007-12-24 @ 18:46:43
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Karin

det kan man nog:) du får kolla min blogg de närmaste dagarna så får du se bilder från en svensk jul:)

2007-12-24 @ 19:40:40
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Linnea

God jul. :)

2007-12-24 @ 20:30:55
URL: http://lillix.blogg.se
Postat av: Lillasyster

God Jul!
Du är inte den enda som inte får se Kalle Anka, så oroa dig inte! Haha. Pappa sa att han tycker att vi är ena elaka ena som lämnar dem helt ensamma. Nja, inte riktigt så sa han, men nästan ;)
God Jul från mig och Pablo!

2007-12-24 @ 20:45:31
Postat av: Kristin

GOD JUL PÄRLAN!
Hoppas din julafton inte var så dålig ändå. Kan säga att jag har ingen julkänlsa heller, inte ens idag med min familj, men de kommer nog. Imorgon bitti blir det jul iaf. Jag är hemma till ca kl 9 imorgon, sen åker jag in till Boston igen och hämtar min familj. Vi hörs sen hurru du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pusss

2007-12-25 @ 06:07:00
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Linnea

Allt bra med dig idag då? :)

2007-12-25 @ 14:21:26
URL: http://lillix.blogg.se
Postat av: Mary

God Jul min Pernilli!!
Hoppas att det blev en mysig jul ändå:) Jag fick inte heller se Kalle...inte KarlBertil heller! *surar* Nåja, julkänslan hade inte jag heller kan jag säga...två plusgrader och dis! hur kul är det på JULAFTON???
Skickar din julklapp i veckan...=)
Pussar och kramar!!
Älskar och saknar dig massvis! Så här mycket *sträcker ut armarna så långt det går*

2007-12-25 @ 21:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0