Krockat

Ja jag krockade i morse. En riktig krock och min bil är trasig. Jag är hel dock.

Jag skulle som vanligt köra Mike till skolan. Vi kommer till en korsning och det är grönt ljus. Framför mig har jag en skåpbil som ska svänga vänster och den skymmer min sikt framåt. När jag kommer lite förbi denna bil är där plötsligt en skåpbil i motsatt rikting som ska svänga vänster (alltså mot mig). Jag bromsar allt vad jag har men hinner inte utan kraschar. Min vänstra främre lampa slits ut och den framhörnan på bilen ser inte rolig ut.
Mike klagar på nackont och jag är lite stel men förmodligen från att jag spänt mig när jag bromsade.

I det här landet måste man ringa polisen när man krockar...alltså SOS. Kändes ganska så fånigt när ingen var allvarligt skadad...men det var ju bekvämt med en polis som kunde ta hand om saker och ting och lägga skulden på den andra killen hehe :P

Nu sitter jag här, med en hög försäkringspapper att fylla i. Har varit på sjukhuset och doktorn (som förövrigt såg ut som Junichi, min gamla körskolelärare) sa att jag hade några muskelspasmer i ryggen. Jag gick därifrån med recept på muskelavslappnande och Motrin (Ipren) 600 jävla mg.
   Det är skit att krocka säger jag bara.

Tack snälla Kristin som hjälpte mig och tog mig till sjukhuset! Du är guld värd! Tack tack tack!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va bra att Kristin tänkte på det. Man gör en hel del saker när man krockar som man inte vet om själv. Muskelspasmer var ett intressant ord som jag inte tänkt på. Men det är säkert helt riktigt jämförbart med kraftig mjölksyra skulle jag tro. Du kanske kommer att ändå ondare i morgon. Usch jag tror du måste komma hem nu. (Önskedröm från mamma)
Du får ta det lungt nu och ta hand om dig själv.
Kram igen från Mamma

2007-12-19 @ 01:37:27
Postat av: Kristin

Jag är din vän, och vänner tar hand om sina vänner =)

2007-12-19 @ 01:43:06
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Daniel

din mamma har riktigt bra idéer ibland.. nog bäst att du kommer hem nu;)
eller du kan ju göra det efter jag varit i USA:)
du kan åka hem med mig.. jaaaa vilken bra idé :)
nu kan du vara en såndär "Jag hade iaf rätt" person:D

2007-12-19 @ 01:56:26
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Oj, herregud! Vilken himla tur att ni klarade er. Det ar i sannahar lagen man ar glad att man har forsakringar! :)

2007-12-19 @ 19:21:15
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Mary

Usch vad läskigt!! Tack för att du klarade dig min Pernilli!
Inte roligt med muskelspasmer kan jag lova. Hade det när jag gick i nian, jag kom inte ur sängen när det blev som värst, hade i heela ryggen.
Tur iaf att det inte var du som gjorde fel i trafiken! Var rädd om dig!!
Pussar och kramar!

2007-12-19 @ 20:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0