Söndag den nionde december

Trevlig andra advent Sverige! :)

Igår var en riktigt trevlig dag. Även om jag nu har vääääldigt trötta fötter och ont i axlarna av min väska så är jag nöjd :)
För var det julmarknad. Gick upp halv nio ("tidigt") för att komma iväg innan folkmassorna. Det var ju ett gott försök som inte var så lyckat :P Väl på Cyclorama där marknaden ägde rum var det så mycket folk att varken visste ut eller in. Man trängde sig fram var man än gick. Tänk er vad varmt det var!! Typ sådär en miljon grader, jag höll på att dö!
Det var i alla fall en trevlig marknad med alla de slag av hantverk och svenska saker. Jag fick med mig en påse lussebullar för 8 dollar och två svenska böcker hem. Lussebullarna var förövrigt bakade med alldeles för lite saffran, men det dög helt klart när man inte hade mycket annat att välja på.
Eftersom jag väntade på Kristin som var med i Luciatåget var jag där ett bra tag. Det sista tåget gick kl 2 och jag var där från elva tror jag.

Efter marknaden blev det shopping i Boston. Eller jag köpte inget men vi gick runt en massa på Newbury Street, där man ska kunna shoppa som en galning :P
Höll på att köpa mig ett par jeans på Guess men lät bli då de skulle gåt på hela 89 dollar...duktigt duktigt.
Efter shoppingrundan drog vi till Cambridgeside Galleria, där jag hade parkerat. Det blev en Dunkin och också sushi för min del. Aaaaah himmelriket! De har likadan sushi som i Natick Mall weeei :D Så underbart gott!

Kl var nu kanske sju och vi kände att vi ville göra nåt mer och inte bara åka hem till varsitt så vi bestämde oss för att det kanske vore trevligt att bowla lite. Så till Woburns Bowlodrome bar det av.
De har en mycket underlig bowling i New England. Det är små klot i gummi och käglorna är helt raka och smala. Sen har man tre "slag", eller vad det heter, två gånger om istället för två en gång som det är hemma. Men det var väldigt roligt :)

Kvällen var inte slut än utan en liten runda på megaapoteket CVS hanns med och sen åkte vi hem till Kristin. Där kokades det glögg i mikron och till det avnjöts de saffransfattiga goda lussebullarna. Ah! Jul på högsta nivå :D Dessutom slog de sig ner framför den klassiska julfilmen "Santa Clause" med Tim Allen.
Dock blev det lite sent och Kristin som hade varit uppe sedan halv sju var liiiite trött. Jag åkte hem igen, nöjd med en lyckad dag :)

Idag är det cluster meeting i en kyrka i Winchester. Det blir säkert skoj :) Vi får se vi får se...

Som sagt, trevlig andra advent Sverige :)


Bjuder på en bild av Bostons högsta byggnad, Hancock Tower.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkar som en lyckad helg med lite svensk ton. Jag kanske ska skicka saffran till dig eller man kanske kan köpa det där också??. Ska vi höras på telfon i början av veckan? Jag testar på mobilen måndag eller tisdag.
Kram på dig Mamma

2007-12-10 @ 00:18:29
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Ah, jag alskar den byggnaden. Jag och Nike funderade pa vem som egentligen tvattar alla fonster pa den, haha.

2007-12-11 @ 18:19:12
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0