Just like my grandmothers'

Mysdag i solen idag.

När barnen var hemma från skolan tog de fram cyklarna och åkte runt runt i garaget, för det är väldigt lerigt på uppfarten fortfarande.
   När Zoe gav upp gick jag och Ian till baksidan och spelade fotboll tills vi båda var helt slut. Det var blå himmel, solsken och vaaaaarmt. Sen gick vi in och åt en varsin yoghurt. Mys på högsta nivå.

Läggdags var också mys. Efter sagoläsandet med Zoe sjunger jag alltid Trollmors vaggvisa och har nu också börjat med Vem kan segla förutan vind. Det är väldigt tacksamt för man ser hur hon ligger där med sin snuttenalle och bara myser. Glaaaad :)

Jag har en mycket trevlig nyhet att dela med mig av.

Idag har jag gjort RISGRYNSGRÖT! Fyyyyyy vad gott det är och den blev fullkomligt PERFEKT! Precis som mormors :D Och båda barnen åt med god aptit, till efterrätt alltså. Blev lite stolt faktiskt :D

Kan ju koka lite tills min kära mor är med mig på måndag :D Även om det nu ska regna kommer det bli såååå roligt att få visa detta ställe :D Lite sol ska vi nog få innan du åker tillbaka, det ska jag se till.

Nu känner jag att ögonlocken mina vill stängas...

God natt

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja ser framemot lite gröt. Jag ska nog ta med mig ett paraply låter det som. Vi har också haft ny sväng med slabbig snö. Men Leija hade sin första fästing idag måste ändå va ett tecken på vår.
Vi hörs
Kram Mamma

2008-04-10 @ 08:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0