Tisdagen den femte februari

Nu är jag så trött på det här presidentvalet att jag kan kräkas. GET IT OVERWITH ALREADY!!!!

Allvarligt talat. Hur lång tid ska det behöva ta att bestämma sig för nån vettig korkad amerikan att styra landet?

Idag har det varit Super Tuesday här. Det är en utsållning då man väljer vilken kandidat från varje parti som ska få fortsätta vara presidentkandidat. Man har kunnat rösta hela dagen fram tills för en halvtimme sen på sin lokala high school.
Detta har självklart medfört ett helt sinnessjukt trafikkaos runt alla high schools.
I morse när jag skulle skjutsa Mike till skolan skulle jag dessutom med Dev till doktorn direkt efteråt. Istället för att komma 25 min innan Mike började och vara tidig till doktorn satt vi still i kö i sisådär en halvtimme. Kramp i benen var bara förnamnet.
Sen har det varit likadant hela dagen. Klimax var nog när jag skulle hämta Mike igen. Jag skulle varit framme kvart över två i "vanlig" trafik men nu var jag istället på skolområdet efter halv. Dessutom var det sammanlagt FEM polisbilar med varsin polis som stod vid alla utfarter och dirigerade trafiken.
Vi var tvungna att ta motorvägen hem. En bilresa som vanligtvis tar tio minuter tog nu 45. Träligt ja.

De ska även behöva ha direktsändning i både radio och tv med alla kandidaterna.

Man pratar också om det stora intresset för presidentvalet i resten av världen, som man alltså delar in i: Kina, Europa och Ryssland för det är ju så världen ser ut..."Européerna tycker....européerna anser....européerna vill..." bla bla bla....
Det är inte så jädrans underligt att man tror Europa är ett land...

Nu pratar vi om nåt annat.

Inget nytt om nån ny familj. Counselortanten mejlade fast jag bett henne att ringa. "Sorry, i don't have a new family for you". Nehe men vad bra då vet jag det. Fint att jag nu också vet att du lever. Skitbra.
Pratade med surkart igår och hon säger att hon kastar inte ut mig men jag måste bestämma mig snart om jag ska stanna för det blir bara "konstigt och obekvämt för hennes familj" annars. Men hon kastar inte ut mig.

Dock vill jag faktiskt inte bo med henne. Jag tänker inte bara ändra mig sådär för att hon säger att jag får stanna. Inte.
Jag fungerar inte så.
Visst skäll på mig och tryck ner mig till en myras storlek. Berätta för mig hur dålig jag är och vilket förbaskat dåligt jobb jag gör.
Sen kan vi vara trevliga och låtsas som att inget har hänt :D Eeeeh, nej. Tror inte det va...

Så jag väntar några dagar till och sen får vi se...

Jag vet att jag älskar Devan, hon är världens goaste tjej. MEN. Jag vill (konstigt nog) även trivas med den som förser mig med min lönecheck varje vecka. Så enkelt är det.

Kiropraktorn idag. Omvärdering av min rygg. Fick klä mig i extremt sexiga grå shorts och sjukhus-rock som var öppen i ryggen. Verrry najs.
Skanning och temperaturmätning. Ingen direkt skillnad där på mitten. Typ inget alls faktiskt. Men jag ska gå två ggr/vecka nu istället för tre. Hurra.
Går alltså dit imorrn också. Knaka på bara.

Nu ska jag se om det finns nåt sevärt på TV. Lär väl bara vara förbannat presidentval men man kan ju alltid hoppas...

God natt Sverige.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Är en massa snack om supertisdag här också..
aja hoppas ryggen blir bra förr eller senare iaf.. helst förr.. inte för att den någonsin varit bra..
fattar inte vem som kom på namnet Super Tuesday
det låter ungefär lika häftigt som "bokrean"!

2008-02-06 @ 02:02:59
Postat av: mamma

Jo vi har läst om er supertisdag här också, suck. Undrar om din rygg tycker om din behandling? Min massage i går kväll var väldigt avslappnad. Om du kommer hem kan du fortsätta hos min kiropraktor i Huddinge. Hon är faktiskt väldigt bra. Vi hörs senare i veckan. Veckorna går så fort så jag tycker det är fredag hela tiden. Kram Mamma

2008-02-06 @ 02:20:44
Postat av: Kristin

Jasså, går du till kirapraktorn 2 ggr/veckan nu istället för två? ;) hahahah

2008-02-06 @ 02:57:03
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: henrietta

Pernilla, gillar du inte valet? Jag tycker typ att det är sjukt intressant (bara för att dom är rätt hysteriska, haha). Anyway, skulle du kunna förklara för en retarded person som jag hur man lägger in ett youtube-klipp i bloggen. När jag försöker kommer bara själva länken upp! Haha!

2008-02-06 @ 04:15:11
URL: http://henris.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0