Måndag den fjortonde januari tvåtusenåtta

Då var denna dag över och den gick väl förbi rätt så smärtfritt.

Har jobbat hela dagen, som sagt, då skolan var stängd pga den j-vla snön.
Har haft en lugn dag med Devan. Vi var ute i snön och jag försökte få henne att hjälpa mig med en snögubbe men hon var mer inne på en igloo och det var inte riktigt den ambitionsnivån jag var inställd på. Dessutom var det minusgrader så det var pudersnö och då gick det varken att göra gubbe eller hus utan det blev en snöängel och ett kort snöbollskrig (förbanna språk att få mig till särskrivningar!). När vi hade krigat klart gick vi in för en kopp varm choklad och lite kakor framför brasan. Jag blev mer än väl inbäddad av Devan i soffan med inte mindre än tre filtar! Mysigt värre :)

Det var trots allt ganska skönt att det var inställd skola idag eftersom det innebar att jag kunde börja kl 9 istället för 6.30. När jag var påväg att slänga av mig täcket efter klockan ringt så kom det lägligt ett sms: "Stay in bed you don't have to start until 8". Ooh, trevligt trevligt. Så täcket åkte på igen och tio i åtta drog jag mig upp. Då knackar det på dörren och Audrey säger att jag kan dröja till 9 för alla sover fortfarande. Aaah, tillbaks till sängen.
Så en lugn morgon har man haft i alla fall.

Ingen kille kom och tittade på min stackars bil. Han ringde nu på kvällen och bad om ursäkt att han inte hade kunnat ta sig hit. Ingen fara med det. Vädret var ju inte det bästa.

Jag har då alltså jobbat 9-5 idag och även om jag är väääldigt trött nu så gick dagen förbi rätt så smidigt. Jag var även duktig och gav Devan ett bad (hennes hår är sådär pubertetsfettigt, riktigt mysigt).
Audrey har varit på ett någorlunda humör efter hon kommit hem så det har inte varit så stelt. Dock känns det ju rätt så konstigt att få ett sånt mejl jag fick i fredags kväll och sen beter hon sig som att inget hänt...

Nåväl. Helgen.

Lördag var jag schemalagd tio timmar från 13-23. Fick i alla fall sova länge även om jag nu inte kunde. Vaknade tidigt och var hungrig och hade så ont i ryggen att jag höll på att smälla av. Dessutom hade de förbaskade öronpropparna ramlat ut och se då vaknar jag med en gång.
Lyckades somna om och gick upp vid halv elva. Hade ont i ryggen fortfarande. Värkte vad jag än gjorde. Kunde inte ens andas försiktigt utan att det gjorde ont. Blä.
Hörde Audrey gå hemifrån nån gång strax efter tolv och då (enligt au pair-reglerna) börjar jag jobba. Jag lämnade hur som helst inte mitt rum förens jag var schemalagd. Stackars Devan hade då inte fått lunch än så det fixade jag snabbt.
Sen bar det av till biblioteket och där var vi i lite drygt två timmar tror jag. Läste böcker och spelade på datorn och hade det allmänt trevligt.
När vi kom hem ville Dev ta på sig pyjamas men se det fick hon inte för mamma. Mamma skulle sova och då var det utrymning av övervåningen som gällde. (Och sitt inte bara och spela TV-spel så HON kan sitta vid datorn!!!!) Jaha, hon behövde sova. Snacka om bebis.
Efter ca en halvtimme kom surkart ut från sitt rum och då var skrikandet ett minne blott. Skumt.
Jag och Devan spelade massa spel: Fia, Shrek: Operation, Svampbob Monopol och annat skoj. Vid läggdags gick vi igenom alla hennes böcker (hon har sisådär en miljard) och hon bestämde vilka hon ville slänga ut. Så nu är det så snyggt så i hennes bokhylla.
Senare på kvällen kom Kristin hit och höll mig sällskap. Vi gjorde inte så mycket utan pratade mest, men det tycker jag också är trevligt :)

Surkart kom hem nån gång efter halv tolv och om man stenhårt skulle gå efter regelboken hade jag då alltså jobbat i lite mer än 11,5 timmar...alltså nästan två timmar utöver vad lagen tillåter.

Söndag hade Kristin fått i uppgift av sin söta värdmamma att ta med mig på något roligt. Så vi gav oss ut på expedition IKEA :P Dock köper man mindre och mindre grejer där för varje gång. Jag köpte en liten väggklocka, en matchande musmatta och en dunkudde. Allt det för drygt 20 dollar. Rätt så nöjd att jag fick en dunkudde för endast fem dollar! Den är mäkta bekväm :P
Kötbullar och mos måste man ju ha också. De har faktiskt riktigt goda kötbullar där.
När vi sitter där och äter och babblar på vårt modesmål kommer såklart efter en stund frågan från bordsgrannarna: "Var kommer ni ifrån?" Ett svalt intresse visades (kanske för att de inte riktigt vet var Sverige ligger) med mest artighetsfrågor. Det roliga som hände var dock när en man kom fram till oss när vi ätit klart och frågade var vi var ifrån. När vi sa Sverige frågade han om vi visste hur han kunde gissa det och han förklarade sen att det var för att vi åt med gaffeln i vänster hand. Så gör man ju inte här i staterna. Han hade alltså suttit och tittat på oss när vi ätit och sen på så vis kommit fram till att vi inte var från USA. Kändes lite underligt att ha blivit studerad när man ätit måste jag säga.
I Swedish Food market hade jag tänkt inhandla Kaviar som vanligt men de j-vlarna hade bara Kalles med dill. Urk. Det ville jag inte ha så en påse med kanelgifflar blev det istället. Det var det IKEA-besöket.
När vi åkte till IKEA såg vi att Jordan's Furniture, som låg precis brevid, hade Polarexpressen. Det var den jag ville åka med Devan när jag tog henne till ett annat sånt varuhus, men de har bara det i butiken brevid IKEA.
Vi bestämde oss för att se vad detta var och det kostade bara 6 dollar så plånboken led inte direkt.
Polarexpressen är alltså en åktur i 4-D som de gjort utav ett 20 minuters utdrag ur filmen med samma namn. Man sitter i såna där stolar som finns i virituella berg-och-dalbanor och man hade obekväma 3-D glasögon på sig. Vi fick följa med på resan till Nordpolen och sen på vägen tillbaka. Det hela var komplett med konstgjord snö, grandoft och tomtens piska i ryggen. Det var riktigt häftigt och något jag rekommenderar till alla som har chansen att prova på det!

Så såg alltså min helg ut. Helt ok. Trots tio timmar på schemat en lördag.

Imorgon kommer killen och tittar på min bil sa han. Och sen har jag kiropraktorn. Och sen ska jag träffa min counselor på kvällen. Får se om det blir nåt vettigt av det mötet.
Jag är bara förvirrad just nu. Blir alldeles snurrig när den här så kallade chefen jag har skriker på en i ena sekunden och i nästa är hon helt normal och "trevlig" (som idag). Jag vet ärligt talat inte. Jag vet bara att om hon tänkt fortsätta ställa massa orimliga krav på mig så kommer jag inte vara kvar här.

Det var allt för mig. Hoppas ni inte blev allt för plågade av mitt långa inlägg.

God natt Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är så trevligt att läsa dina inlägg, dom är aldrig långa eller tråkiga så fortsätt att skriv utförligt. Natten segar sig fram här, väldigt lite och göra. Hoppas du sovit gott, tråkigt med din rygg. Finns det ingen massör på det där stället, jag tror det skulle vara bra för dina muskler. Dom strejkar nog mot omflytten av dina låsningar.
Trevligt med snön verkar det vara.
Kram Mamma

2008-01-15 @ 04:18:48
Postat av: Linn

Jo, första terminen på KTHs filial i Kista, sen på KTH inne i stan! Så du har inte drömt.. :)
Hoppas allt är bra annars!

2008-01-15 @ 16:33:27
URL: http://darlingcherry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0