Torsdag den sjuttonde januari tvåtusenåtta

Jag är så trött att jag skulle kunna stupa. Ändå tar det tid att somna på kvällarna. Jag har gått omkring hela dagen och frusit och känt mig ynklig så jag håller säkert på att bli sådär lägligt sjuk. Mike har typ halsfluss och hemma hos Kristin har de varit sjuka så nån har förmodligen smittat mig. Var ju ett ganska bra tag sedan jag var sjuk så det är väl dags :P

I tisdags träffade jag min counselor för att prata om hur jag har det och det blev likadant som det alltid blir när jag ska klaga över hur jag har det. En mildare version av verkligheten. Eller det blir som så att jag försöker frenetiskt komma på vettiga saker som är dåliga och få fram dem på ett bra sätt och sen låter det bara som skitsnack och den jag pratar med smetar ut det så att det inte låter så dåligt trots allt. JAG HATAR DEN EGENSKAPEN HOS MIG SJÄLV. Min counselor (Susan) och Audrey hade tydligen redan innan bestämt att Susan ska komma hem till oss på fredag, men det hade Audrey inte sagt. Så nu har jag fått i läxa att skriva ner allt som jag vill säga som är dåligt och sen ta ut det viktigaste. Sen ska jag också ta fram hur mitt schema sett ut de senaste tre veckorna. Schemat är lugnt, det skriver jag alltid ner. Men det där andra har jag inte fått ner nånting. Jag vet inte vad jag ska skriva. Kan aldrig skriva när jag får det på beställning sådär, blir bara tomt i huvudet på mig. När jag dessutom är tillsagd att hålla mig till fakta och inte lägga in en massa känslor (och sånt) så blir det på nåt sätt ännu svårare...skit. Nån som kan hjälpa mig?

Hur som helst så höll Susan med mig att det inte är rättvist att jag ska städa Mikes svinstia till rum hela tiden, utan hon sa att det räcker att jag ska byta lakan, dammsuga och damma och att han sen får plocka upp sitt eget skräp. Så det ska bli intressant att se vad det blir av det. Sen ska vi fastställa hur mycket semester jag egentligen haft, då surkart tycker att hela mina 4 månader har varit en enda stor semester. Sen ska Susan försöka se till så att jag får ett schema varje vecka. Lycka till. Sen ska vi reda ut begreppet städa, eftersom jag och surkart ser lite olika på det och då ska alltså Susan berätta hur grundligt jag ska behöva anstränga mig egentligen. Och det lär inte bli nån sån rensning som jag skulle gjort förra veckan men inte fattade att det var så. Det visar sig.
Jag vet inte riktigt om jag kände att Susan stöttade mig eller inte. Men det kan bero på att jag inte fick fram beskrivningen av min situation så som jag ville. Skit skit skit skit skit.

Det visar sig på fredag. Dagen D.

Igår fyllde min käraste mormor år och jag ringde självklart och grattade :) Alltid trevligt att växla några ord med henne men hatar att jag inte kommer ifrån faktumet att tiden går och människor blir äldre. Mycket äldre. Skit.

Var också hos kiropraktorn tisdag och onsdag och ska dit igen på fredag. Det knakar mer och mer för varje gång tycker jag haha :P Igår precis innan jag skulle somna så bara högg det till ifrån ingenstans. Det värkte när jag andades och det värkte när jag rörde mig. Bläää. Men idag är det lugnt.

Idag har det inte hänt nåt spännande. Devan har alldeles för mycket läxor i förhållande till andra aktiviteter så som talpedagog och basket så vi har hamnat lite efter...men hon ska nog klara det där provet imorrn alla fall. Hade jag prov varje vecka i femman? Svar: NEJ.

Nu står middagen i ugnen. Bakpotatis och kycklingpaj. Och jag vill bara gå och lägga mig och sova. Snaaart snart. Jag vill inte att det ska bli fredag. Jag har inte kunnat skriva ner nåt. Skit skit skit.

På lördag har jag clustermöte kl 1. Vi ska åka pulka och sen dricka varm choklad hemma hos min counselor. Många skulle säkert tycka att detta lär värsta kul men jag känner mig inte så lockad att fjanta runt med en massa au pairer som jag inte är kompis med. Negativ, ja.
   Dessutom var det först så att Audrey sa att jag kan gå ut på lördag kväll och jobba på dagen. Men nu när jag sa att jag hade mitt möte blev svaret: "jaha men då får du jobba före och efter det..." Alltså, vad är det för fel på att umgås med sina barn på helgerna? Om jag dessutom ska jobba efter komma jag behöva stressa därifrån för att passa en tid. Sådär utifall att jag skulle hitta nån skoj prick att hänga med så vill man ju inte stressa därifrån. Dessutom står det i au pair-reglerna att man inte får vara schemalagd när det är clustermöte.
   Jag hatar att vara au pair :P


Om det är någon därute som läser detta, som är i USA och som har en vecka ledigt i maj, närmare bestämt den 11-17 maj så letar jag reskompanjoner till en vecka på västkusten. Min kära Kristin är i Sverige då och samma resa som går veckan efter gör att jag måste ta ett hemresedatum som gör att jag kommer hem på min stackars systers studentdag...inte snällt att ta den uppmärksamheten från henne. Så jag vill gärna åka den här veckan 11e-17e maj. Någon? Vore väldigt bra om det fanns nån som vill leka med mig då :P Hör av er :)

Nu hade jag inget mer att säga för tillfället.

God afton Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: linda

Angående att du har svårt med vad du ska säga till hon Susan; kan du inte bara visa bloggen? Du har ju inte skrivit allt här, men det lilla säger så mycket...

Min värdmamma umgicks inte heller med sin unge på helgerna. Vad är det för fel på engelsktalande morsor??

2008-01-18 @ 00:47:05
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: Kristin

Men, jag vill så gärna resa mig dig. Skit skit! Det verkar inte gå ihop för oss, men vi har ju alltid NY, DC och....Capen (juste) tillsammans. hihi
Vi kan resa runt på västkusten en annan gång du och jag =)

2008-01-18 @ 01:11:54
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: Martinis

Hej pillan!
Har du kvar word dokumentet du skrev till mig på msn? Där skrev du allt, då kan du sålla där kanske? Jag förstår hur du känner dig och tror på dig. Du klara detta!!!
Kärlek från Sverige

2008-01-18 @ 07:04:56
Postat av: Anastasija

Hallå! Varför går du inte bara tillbaka i bloggen, läser dina inlägg och skriver ner allt som du skrivit här? För här finns ju säkert en hel del?
Lycka nu till och tjejen stå på dig! Gör inte en mildare version av allting för i så fall löser sig nog inte så mycket tror jag! Good luck nu! Kram / A

2008-01-18 @ 09:49:40
URL: http://anastasija.blogg.se
Postat av: Mamma

Hej precis som alla andra säger du har ju allt på bloggen så det är bara att plocka ut det du vill berätta. Jag tror du kommer att klara dig alldeles ypperligt.
Kram Mamma

2008-01-18 @ 10:54:01
Postat av: linda

Du kan ju översätta åt henne, inte ens en amerikan kan vl vara dum nog att ifrågasätta det? (fördomar ja, ursäkta...)
Om inte annat så har du iaf X antal bloggläsare som kan stötta det du säger! Lycka till vännen!!

2008-01-18 @ 15:03:50
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: anna

haha näe..inget slår grey's!...
ok..sex and the city då..fast de är ju så olika så dumt att ens jämföra.

kram!

2008-01-18 @ 21:19:19
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Kram.

2008-01-19 @ 11:44:06
Postat av: anna

hoppas du har en bra lördag babe! kram!

2008-01-19 @ 16:42:03
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: linda

Hur har det gått? Är jättenyfiken.. hoppas på det bästa!

2008-01-19 @ 20:04:05
URL: http://angelinside.blogg.se
Postat av: linda

Oj jäklar! Hoppas de hittar en ny familj åt dig fort... men om hon nu kickar ut dig, har du någonstans att ta vägen då? Vänner eller nåt billigt motell eller whatever?

2008-01-20 @ 11:39:42
URL: http://angelinside.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0