Detta förlovade land

Jag har en DVD-film med buktalarkomikern Jeff Dunham. I sin show har han en docka han kallar för "Achmed the dead terrorist". Ian frågar mig om jag visste hur man uttalade det namnet innan jag sett DVDn.

Pernilla: Ja för jag hade en pojke i min skola som hette så.
Ian: WOW! Det är ett vääääldigt ovanligt namn!
Pernilla: Inte så jätte faktiskt. Visste du att Mohammed är världens vanligaste namn?
Ian: Nähe det är inte sant.
Pernilla: Jo jag lovar det är världens vanligaste namn.
Ian: Men inte i Amerika!
Pernilla: Näe, men jag pratar inte om Amerika. Jag pratar om hela världen och världen är stor.
Ian: Men runt Amerika...
Pernilla: Fast Amerika är inte i mitten och det är inte det största landet...
Ian: Det är näst störst!

Pernilla suckar och skakar på huvudet...

Oj oj...detta förlovade land...de har så mycket att lära...

Kommentarer
Postat av: Pappa Per

Och tänk ändå, att du är där är en del av detta lärande. Jag tror att du lärt dig en del av att besöka detta stora land, också. ;o)

Kram
Pappan

2008-03-20 @ 22:12:14
Postat av: Natalie

Tack så mycket! Det var faktiskt enkelt:)
vet du hur man gör om man ska "länka vi namn" som jag så fint kallar det. Om jag skriver ett inlägg:
"Idag var jag med Viktor och Agnes" och jag vill kunna länka till deras bloggar genom att man trycker på deras namn?
:P

tack på förhand!

2008-03-21 @ 18:30:26
URL: http://mojopin.blogg.se/
Postat av: Natalie B

svar: javisst är han bra!! har du läste några fler av hans böcker?

2008-03-21 @ 20:04:17
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Julia H

I min klass hade jag både en Muhammed, en Hannibal, en Ali...

Plus massa ryska, spanska, polska och kinesiska/koreanska/japanska namn.

Vi var tre svenskar. Yay.

Så de har lite att lära i USA. Som du så fint sa.

2008-03-23 @ 20:16:28
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Kan inte påstå att jag är förvånad, tappade allt hopp när du inte lyckades övertala killen i den andra familjen att Kanada inte tillhör USA. Man blir lite mörkrädd xD

2008-03-24 @ 22:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0