Flickor kan inte vara coola

Det fick jag veta häromdagen. Little Blondie aka Zoe ville tydligen inte vara cool, men en ceriserosa pyjamas med leopardmönster kunde inte vara annat än cool enligt mig. Men men, den kanske är söt också vad vet jag...

Idag är det dags för födelsedagsfirande igen och den här gången är det inte mindre än två stycken som fyller år. Min egen käre far och min kära lilla(stora)syster. Tillsammans blir ni 63 era gamlingar!

Jag hoppas att all Jansson och Lisbets smakar i min frånvaro :)

image86image84
Två födelsedagsbarn kräver extra gott! Samma gamla tårta (som jag inte har gjort) och sen världens största banana split, gjord på Jelly Beans. Låt det väl smaka!

Nu ska den här stackaren äntligen få åka till kiropraktorn och bli justerad. Alldeles för lång tid sen sist.

Ja må de leva!

Kommentarer
Postat av: Mary

åh, du påminde mig nyss att jag måste ringa min naprapat, bra där:P

Pussss

2008-03-24 @ 19:21:36
URL: http://mi87.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Pax för tårtan, då! Jag hann före Caroline i kommentaren, så jag tar förstavalet. Jag avstår gärna något som är gjort av Jelly beans... Hujedamej!

Jag fick två par träningsbrallor och en träningsoverall i present av Ulla o Peter, Yvonne och Magnus och Nancy.

Av Pia fick jag kalkstensdrömmar och en pocketdeckare, som verkar riktigt läskig. Få se om jag vågar läsa den snart...

Av Yvonne fick jag lotter, som jag ska skrapa imorgon efter jobbet. Hoppas, hoppas...

Av Emil och Leo fick jag två böcker, en om bästa utflyktsmålen i Stockholmstrakten och en om världen SÄMSTA bilar! Hihihi! Kul att veta att min egen inte är med i den. Lotta sa att det kanske kunde vara bra för mitt självförtroende. :D

Oskar och Julia är här några dagar och sen kommer Emil, som vanligt, så den här veckan ser ut att bli fullspäckad med aktivitet i hemmet, trots att våra egna småfåglar är utflugna.

Längtar efter Pillan idag. Tack för omtanken och omnämnandet.

Kram!

Pappan

2008-03-24 @ 19:45:12
Postat av: Pappa Per

Hrm, kom att tänka på att du har helt rätt i ett avseende, jag KÄNNER mig gammal nu. Riktigt skraltig. När jag låg i sängen i morse och väntade på att mamman skulle bli klar med frukost på sängen, låg Idefix mot mitt ena knä, medan Leia slickade mig på andra benet. Då, plötsligt, kände jag hur det gjorde ordentligt ont i ena foten. Dålig cirkulation så det förslår, men mysigt med en tung hund på täcket. :o)

När jag tänker närmare på saken, kan just den tunga hunden ha haft något blodtillförseln till de nedre delarna av benet att göra...

Nåväl, jag hann skriva en gång till innan Caroline. :oP

Pappan

2008-03-24 @ 19:51:43
Postat av: Lillasyster

Pappa, skurk >_> Jag avskyr banan och Jelly Beans likaså. Du får allt dela med dig av den där tårtan! -lipar-
Tackar och bugar syster, trevligt att bli ihågkommen! :) Och.. jag är inte gammal, pappa står för majoriteten ;) (Pablo syrra har följt efter mig hela dagen viskandes "gamling!")
Vi får lov och ta ikapp de födelsedagar vi missat när du kommer hem med ett riktigt brakkalas, någon dag :P
Som presenter har jag fått presentkort av mormor på Ikea, ett restaurangbesök från Pablos föräldrar, samt en liten sminkbox och två hårspännen av Pablos syster. Mycket trevligt.
Hade bra, vi kanske hörs via msn någon dag häröver. Om inte så är jag tillbaks nästa vecka igen.
Kram!

2008-03-24 @ 23:03:30
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

Nej jag vet, jag har många gånger ringt min mamma när jag ex. har varit hos min pappa och sovit där osv och gråtit, Det är 3 timmar med bil ifrån varandra och vad ska dem göra.

Vad ska dem göra i Sverige om jag ringer och gråter mitt i natten hos dem för att jag saknar min hund i 10 min, eller för en kväll.
Inget mer än att själva bli ledsna antar jag.

Nej, jag ringer bara mamma när jag har något roligt att berätta. Det är bäst så!!

Ha de så bra!
Kramar Louise

2008-03-24 @ 23:51:39
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0