Gullegullan koko som en gök

I torsdags eftermiddag när jag var påväg ner för uppfarten för att möta upp Ian vid bussen blev jag helt plötsligt på ett väldigt gott humör. Solen sken, det var milt i luften och fåglarna kvittrade! Det var som att alla bekymmer var bortblåsta och livet var liksom bra. Jag tog ett djupt andetag och bara log. Det var en fin dag.

Idag regnar det is och min näsa hatar mig.

Stackars Zoe har det inte lätt. Hon hostar och låter värre än en rökare. Igår kväll kom hon upp gråtandes nån timme efter att hon lagt sig och då hade hon fått nån slags eksemattack så hela hennes armar var röda. Det är inte lätt att vara liten.

På tal om igår var det också en ganska bra dag. När jag hämtat upp Zoe från skolan plockade vi upp Ians kompis Liam på hemvägen. De var galna som bara två åttaåriga pojkar kan vara, men roligt det hade de.
   Julie var hemma tidigt och John jobbar ju hemifrån så jag hade en lugn fredagseftermiddag med lite varmt citronvatten i soffan med sjuklingen Zoe i knät.

Senare på kvällen kom den resterande delen av Liams familj för en gemensam middag. Det var denna familjen jag var hos under festen de hade min första helg. Vi hade karibiskt tema så det gjordes salsa med kokos och dracks Mai Tais (stavning?). Barnen spelade Guitar Hero och hade det bra.
    Jag fick dessutom prova något nytt: plantains. De ser ut som bananer men smakar mer som potatis. Vet inte om de inte tillagades riktigt som de skulle men det var inget häftigt. Gott var det ju men inte mer än så.
Det blev en väldigt sen middag, vid halv tio på kvällen ungefär och jag var redo att sova innan åtta så när mamman och barnen åkt hem och bara pappan var kvar så kände jag att jag fick gå och lägga mig. Kände mig som Zoe, bara att jag inte kan börja gnälla och gråta när det blir för mycket och tur är väl det.

Idag ska jag nog inte göra nånting. Kanske tar mig ett bad, men jag lär stanna inne. Imorgon hopppas jag på bättre väder så kanske jag kan ta mig in till Burlington downtown och shoppa lite. Med betoning på lite.

Nu ska jag fortsätta på min bok som jag började läsa i Vail, "Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter" av allas vår egen Jonas Gardell. Köpte mig den på Luciamarknaden i Boston för en ynka dollar. Man får sig några goda skratt och sitter där och förundras hur bra han beskriver vårt avlånga lands levnadssätt.

Men men, trevlig fortsättning på denna gråa lördag :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter lagom ansträngande när man är förkyld. Mormor har precis åkt hem, hon fick kalops här som pappa lagat efter konstens alla regler. Vi eller snarare jag har varit duktig i trädgården och klippt ner en massa vildvuxna buskar vid garaget, sen fick pappa hjälpa till att få dom till sopstation. I morgon skulle vi åkt till Julia, men familjen är sjuk i influensa så dit åker vi inte.
Krya på dig.
Kram Mamma o pappa

2008-03-08 @ 19:28:45
Postat av: Helena

Hej! Ja så var kvällen över, och det var jättetrevligt. Dansade i timmar, tyvärr fanns det ingen prins där, men det var kul ändå.Känner mig konstigt nog helt avslagen idag, fast jag nästan aldrig dricker någonting. Nu är det bara mys som gäller, det regnar i alla fall ute så nu skall jag snart ta ett bad och se en film lite senare. Hoppas att din förkylning känns bättre och att du också får en lugn och skön söndag.

2008-03-09 @ 17:36:07
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Anonym

Hello! Matpotatis kan man kalla det du åt. Man äter det ofta på Cuba, man kan skiva den tunt tunt och fritera den så det blir som chips eller så steker man lite tjockare skivor, plattar till dem och steker dem igen, totstones, heter det då, på cuba i allafall. Vad åt ni mer? Kram suzanne

2008-03-24 @ 18:25:43
Postat av: Anonym

Tostones, skulle det stå!

2008-03-24 @ 19:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0