När tröttheten slår till kl 20.30...

...så låter det såhär inne i barnens badrum: "Daddy, my eyelashes hurt!".

Det är inte lätt att vara liten.

Har haft världens bästa eftermiddag med Ian innan jag skulle hämta lillasyster. Han har som bekant haft halvdagar halva veckan.
Efter att han häromdagen frågat mig varför jag aldrig följer med ut och leker, så fick jag lite dåligt samvete för så får han ju inte känna. Därför sa jag till honom att dra på sig grejerna så går vi ut.
Pulkaåkning för hela slanten! Lite intimkontakt med träden tyckte mitt ben var roligt. Eller så var det någon högre makt som bestämde sig för att nu jävlar ska hon få veta att hon lever! En finfin lårkaka påminner mig nu om den roligaste eftermiddagen jag haft på länge :D

Detta konstverk har min familj (inklusive marsvinen) fått av Zoe idag:

Fram OCH baksida, det ni! Känn er hedrade.

Förresten syster, så har jag hittat din själsfrände i att komma ihåg sångtitlar (du minns hur du var som liten?).
Zoe sa i bilen igår: "Play that Head under water-song!" och menade då Lovesong. Texten börjar: "Head under water and you tell me, to breath easy for a while..."
Det tyckte jag var lite roligt i alla fall.

Jag håller på att bli sjuk igen. Min hals är tjock och öronen känns helt jobbiga. Är helt slö och var nyss yrslig, satt liksom och vinglade på stolen.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ju inte bra om du ska bli sjuk igen. En lårkaka det låter trevligt, aj. Hoppas du har haft en härlig sovmorgon så kanske det känns bättre.
Jag känner mig lite halvtrött nu, kl är 04,45. Men snart får jag sova.
Kry på dig Kram Mamma

2008-03-22 @ 04:42:35
Postat av: Mary

Du bör se över din stavning kära du! Kommer nog skicka dig på ett par av bosses lektioner när du kommer hem;) Ska hälsa från honom föresten:)

Men du, du är mycket sjuk nu:( Funkar inte mirakelmedicinen du pratar om? kanske skulle behöva lite extra vitaminer?

Kom hem snart!
Pusspusspuss!!

2008-03-23 @ 21:32:32
URL: http://mi87.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Hej Gumman!

Hälsa konstnären och tacka henne hjärtligt från oss! Vi blev väldigt glada av alla fina färger och hälsningar.

Vad roligt det lät med pulkaåkningen! Vi får se om jag kör något den här vintern, eller om det hinner töa bort innan några barn kommer hit som vill. Det snöar i alla fall för fullt just nu - igen! Konstig vinter, det här. Helt höstlikt ända fram till mars och DÅ smäller det till och blir kallt.

Har inte hunnit färdigt med badrummet än, som du säkert förstår. Mormor ville gärna se det klart tills Caroline tar studenten, men det blir nog tyvärr inte så.

Måndag till och med onsdag i veckan som gick var jag på kurs, med certifieringsprov sista dagen och det var tufft; långa dagar och mycket, mycket information. Jag vet inte om jag klarat mig, men vi får se om några veckor.

Jag har haft en skitledighet av olika skäl och deppade ganska djupt på långfredagen, så nu ser jag fram emot påsk- och födelsedagsgästerna. Jag är glad att mamman tog ledigt, så att vi är två om att förbereda kalaset. Jag har gjort två Janssons Frestelse, dammsugit och ska göra Lisbeths misslyckade innnan de kommer om två och en halv timme.

Kramar från Pappan!

2008-03-24 @ 12:39:48
Postat av: Lillasyster

Man kan ju inte annat än känna sig hedrad över så vackra bilder. Jag misstänker att du hade ett finger med i stavandet, men oj oj, vilken duktig unge. Du får lov och hälsa från mig att hon är allt bra cool, ritar så fint OCH har rosa leopardmönstrad pyjamas. Man blir ju riktigt avis!
Ps. Akta dig för pulkor, de är onda. ;)

2008-03-24 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0