Vad är det du äter?!

Trodde jag skulle bli tokig igår när min värdmamma sa att hon skulle åka och träna igen. Kändes skitjobbigt. Min värdpappa brukar komma hem på natten mellan onsdag och torsdag men inte den här veckan.
    Jag verkligen bävade för kvällen och bara kände hur jag sa "No!" "Stop!" och "Don't!" HELA tiden. Stackars barn.

Men sen blev det inte så farligt som jag trodde. Såg att vi hade popcorn i skafferiet så då var filmkväll ett givet val. Pizza till middag och sen filmmys i soffan fram till läggdags var helt perfekt :) och nu har jag äntligen fått se Förtrollad. Gud en sån söt film! Med ögongodiset Patrick Dempsey var det hela fullbordat hehe ;)

I morse fick Ian skjuts till skolan av sin far. Även Zoe hade denna lyx. KUNDE INTE JAG FÅTT SOVA DÅ?! Jag bara stod där som ett fån och det enda vettiga jag åstadkom var att packa Zoes lunchlåda. Jag säger då det...
    Som om det inte vore störande nog. Zoe var distraherad av nån liten docka hon hade vid bordet så hennes flingor blev alldeles geggiga. (Det var Special K, med yoghurttäckta startflingor). Sen när hon ska till att börja äta har pappa precis kommit tillbaka och ser vad hon har i skålen. "Men Zoe vad är det du äter?! Det ser ju ut som gammalt tuggummi!"
     Ursäkta?! Säger man så till en fyraåring som redan petar i maten?! Neeej, jag skulle inte tro det!
Gah! (Irriterande!)

Kiropraktorbesök precis avklarat. Helt fantastiskt att känna hur spänningarna bara släpper!
   Nu ska jag inte göra ett dugg fram tills jag börjar igen. Förkylningen sitter i än och vaknade kvart över sex idag istället för halv fem. Mycket bättre. (Eller inte).

Snöar gör det också.

Ha en trevlig helg! Jag ska leka med Kristin :D

Kommentarer
Postat av: Helena

Svar: Ja det kanske man kan göra, skall kolla det! Snöar det hos dig! Här börjar det faktiskt bli fint, men det var ju snöoväder bara för nåra dagar sedan!Hoppas att du får en mysig kväll!

2008-03-28 @ 16:46:01
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Alicia

Sv: Något nytt lär man sig varje dag :D

2008-03-28 @ 17:00:47
URL: http://aliciahansen.blogg.se
Postat av: Mamma

Visst var förtrollad en bra eller gullig film. Jag fick med mig både pappa o caroline och se den. Du får väl be om ngn kväll ledig nästa vecka, annars tror jag hon kör på bara.
Hoppas du får en trevlig helg med Kristin.
Vi hörs nästa vecka.
Kram Mamma (jag ska jobba ihop dom sista pengarna i helgen, sen får det räcka)

2008-03-28 @ 17:28:37
Postat av: Helena

Svar: Ja det var ingen snygg outfit systrarna Olsen hade valt, hehe!

2008-03-28 @ 18:22:24
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Florence

Hejsan, jag lästa det senaste inlägget du ahde skrivit. Vet inte om jag gissar fel lr nått men ja måste fråga, är du typ aupaire (stavning?) lr nått? Språkresa?
Det låter hur kul som helst iallafall.
Ha en bra kväll

2008-03-28 @ 18:58:12
URL: http://floor.blogg.se
Postat av: Mary

Ska man verkligen gå till kiropraktorn när man är sjuk?? Vet att min naprapat vill att man ska vara frisk... nåja, har fortfarande inte ringt och bokat tid! *dunkar huvudet i bordet* Jag är så sjukt nervös och har varit det hela veckan...på måndag kommer jag vara ett vrak, tur att jag ska stå i köket...bara maten som blir drabbad:P haha

Saknar dig min sötnos! Men snart är du hemma!!!
pusspusspuss

2008-03-28 @ 20:17:26
URL: http://mi87.blogg.se
Postat av: Florence

Oj, vad roligt! Ja jag är redan inne på att göra något sådant efter gymnasiet, men du kanske vill berätta lite hur det är och vad man gör? Skulle vara jätte snällt. Kram

2008-03-28 @ 21:09:37
URL: http://floor.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Tänkte samma som maria, ska man verkligen gå hos kiropraktor när man är förkyld? Eller det kanske bara är massage? o.O
Ska faktiskt också gå till en kiropraktor när jag kommer hem. Har fått återfall till migränen, 5 anfall på 7 dagar. Känns som om jag behöver göra något åt det nu...
Förtrollad är verkligen jättesöt. Man kan inte direkt säga att den är bra, men man blir glad av den, och det räcker för mig. Jag håller på och tjatar på Pablo att vi ska se den, men har ingen superlust att se den dubbad till spanska, så jag får lov och vänta på att den ska komma ut på DVD >_>
Men du... Patrick Demsey är inte så ögongodis tycker jag, han blir lite långrandig. Han kan ju inget annat än titta med dystra ögon och verka ledsen. Blir lite mycket "puppy eyes" efter ett tag :P
Nu ska jag se till och packa min väska, mycket som ska hem. Ah! Du behöver inte fortsätta leta byxor, jag har hittat en kjol här i Spanien. Och kavaj. Duktigt av mig. Tack för hjälpen iallafall!
Vi hörs, kram

2008-03-29 @ 10:54:04
Postat av: Florence

Svar: Jag blir verkliken ännu mera sugen när du pratar om det! Det låter ju helt underbart, Jag skulle kunna tänka mig att göra det i Usa. Men hur gammal ska man vara och vilken organisation har du rest igen om fixat familj och sånt? Jag avr på Språkresa för två år sedan med EF och det var hur kul som hälst, så jag kan gott tänka mig ett high school år också, Men vi får se vart det lider, ska ju bara börja 1:an till hösten, så det är ju några år kvar tills jag går ut gymnasiet. Men jag ska verkligen tänka på det här, ska följa din blogg och läsa om allt roligt du får göra!

Kram

2008-03-29 @ 13:46:38
URL: http://floor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0