Världens rikaste man?

Den här helgen har mest bestått i att göra absolut ingenting. Fram till söndag kväll hade jag inte lämnat huset från fredag eftermiddag. Det var något alldeles fruktansvärt tråkigt.

Detta berodde det såklart på vädret. Det var kallt. Isigt. Snöigt. Regnigt och kallt också. När jag skulle ut och träffa au pair-gänget här tog det mig cirka tjugo minuter att försöka få fram min bil ur isen någorlunda. Jag blev lite sen. Hela bilen var täckt av ett cirka tre centimeter tjockt lager med is. Så det tog sin lilla tid att gräva fram den stackaren.
   Sen när jag väl kom iväg och träffade de alla hade jag en mycket trevlig avslutning på den fruktansvärt tråkiga helgen.

På söndag morgon satt hela familjen och såg på den gamla godingen Ghostbusters. Den innehåller ju en nördig karaktär eller två. På teven visas en välklädd, välkammad man i åttiotalsglasögon och helt plötsligt utbrister Ian: "Men pappa, är inte det där Bill Gates?!"
   Det var roligt.

Även om jag inte somnade förens strax innan midnatt igår och hade riktigt svårt att komma upp i morse så har jag inte varit särskilt trött vilket känns skönt.
    Har haft en avslappnande dag på Burlingtons två gallerior. Inhandlade en ny jeanskjol, en klänning och en top på en affär och sen skulle jag köpa en massa bra grejer på Old Navy men då hade inte min check kommit in på kortet än så det var ju typiskt. Fick lägga undan allt och förhoppningsvis finns det kvar när jag kommer dit imorrn igen.

Har haft en grinig eftermiddag med Ian som var trött och på lite smådåligt humör. Jag skjutsade honom till sin kompis där han var ett tag och fick stå ut med en storgrinande Zoe i bilen på vägen hem då hon också ville dit.
    Men efter lite rosa snacks och ett bra tv-program så hade hon glömt varför hon var på dåligt humör.
Sen stängdes inte teven av förens det var dags att sova. Jag orkade inte vara kreativ idag och såna dagar får man ha ibland. Super nanny finns bara ibland :P

Och nu sitter hon här i soffan med sin dator och är ändå ganska nöjd med sin dag. För att citera min kära vän: "Au pair-livet är hårt, men fan vad jag älskar det!".

Kommentarer
Postat av: henrietta

haha. ja, det är väl typ väldigt likt fast på andra sidan stan. haha, ooh nej, inte urk =P det är bästa stället!!
=)

det går bara bra här tack. hur går det där uppe i VT?

2008-03-11 @ 04:06:24
URL: http://henris.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

God morgon :)

2008-03-11 @ 07:39:43
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Pappa Per

Kul att höra att du funnit dig till rätta med isbark på bilen och allt. ;o)

Jag har haft ryggskott i några dagar, men med nya smärtpiller som även dämpar inflammation, har det gått vägen.

Motionsbandet har fått åka DHL tillbaka till postorderföretaget, eftersom det gick sönder. Suck! Syrran din fick väl springa på det så många gånger man kan räkna på ena handens fingrar, innan eländet gav upp. Jag och mamma har i alla fall fått motion med att montera ihop den och sedan kånka ut den till lastbilen. :oP

Imorgon ska jag på facklig kurs. Ska bli intressant. Handlar om MBL och förhandling och sånt.

Sköt om dig, gumman!

Pappan

2008-03-11 @ 19:26:09
Postat av: Lillasyster

Tänkte bara påpeka att Bill Gates inte är världens rikaste man längre, han har blivit omkörd av en indier. Cool va? xD
Alla helger kan inte vara produktiva, ibland måste man få lata sig lite xD
Hörs

2008-03-11 @ 22:17:28
Postat av: the Nanny - au pair i Providence, USA

Det va ett bra citat ;D

2008-03-11 @ 23:36:42
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0