Are you smarter than a fifthgrader?

Har varit en riktigt slapp helg. Har inte gjort så mycket mer efter bion i fredags.
Igår gick jag upp vid halv elva, sen slöade jag fram tills jag började jobba kl 4.30...eller ska jag skriva 16.30? :P
Jag och Devan åt middag på den mysiga italienska restaurangen Bertucci's och sen var det filmkväll hemma för hela slanten. Sharkboy & Lavagirl, ingen wowfilm men den var helt klart sevärd :)

Idag åkte jag med min dator till Best Buy för igår när jag skulle ta ut en tangent för att det ramlade ner smulor i tangentbordet fick jag inte dit tangenten igen...dock sa jag inte till dem att jag hade tagit loss den själv, utan sa bara att den lossnat och att jag inte fick dit den igen :P De kunde inte få dit den heller så jag kommer behöva göra backup på alla mina filer och sen skicka in skiten till HP, för att ersätta en futtig liten tangent...vilket tydligen brukar sluta med att de bara ersätter hela tangentbordet då det skulle vara enklare...men hur som helt skulle det inte kosta mig nåt utan det går på garantin...jag köpte ju trots allt datorn så sent som i juli. Tyckte det var skit att det inte gick att få dit tangenten igen...men det verkade som det saknades nån pluttefnuttskitgrej och därför gick det inte...
Meeeen, jag gick därifrån med en ny mus som är värsta flashig och blinkar med massa färger och ett extra RAM-minne, så nu ska det gå undan serdu....woooosh! eller...typ....ja...skit samma.

Efter Best Buy bar det av till Rockingham Mall...själv :P Hade hoppats på att hitta lite fler julklappar, men icke. Blev en mössa, underkläder och nån grej till håret. Köpte lite julklappar i fredags...till Courtney och Nicole så det var i alla fall ett litet framsteg på listan...jag trodde man skulle hitta miljoner triljoners grejer att köpa här men jag tycker inte jag hittar nånting :(

Då gallerian var jäkligt tråkigt, som sagt, så åkte jag hem igen.
Audrey var himla stressad med julpyntning så jag erbjöd mig att åka och handla mat. Skulle fått göra det imorrn, men det ska vara snöstorn imorrn så jag kände att jag hellre gjorde det idag...kändes som ett klokt val.

I USA finns ett program, typ som vem vill bli miljonär, som heter "Are you smarter than a fifthgrader?" och där får de tävlande svara på frågor som tydligen femteklassare ska kunna. Såg denna extreeeemt smarta kvinna (eller inte...) hon är bannemig en skam för mänskligheten...de amerikaner som faktiskt kan lite mer än sin fåniga lilla stad måste skämmas...


Visste ni förresten att en femtedel av amerikanerna inte kan peka ut sitt eget land på en världskarta?
   Men sen var ju också min kära Hunter övertygad om att Sverige låg i en stat...och blev arg på mig när jag sa att Kanada inte tillhörde USA utan var ett annat, eget land...man börjar undra vad de lär sig i skolan...

Kommentarer
Postat av: natalie!

nepp, åker med sts. du då ? :) har vart här en juli.

2007-12-03 @ 05:47:01
URL: http://dudelookslikealady.blogg.se
Postat av: Mamma

Oj vilken korkad tjej!
I Sverige har det regnat hela helgen utom ngr timmar på söndagen då faktiskt solen tittade fram en stund. Hundarna har man fått släppa ut för dom vill inte gå ut alls i regnet. Jag hostar som en tok. Caroline kom på en film hon vill ha som hon vill ha utan svensk text. Jag kommer inte exakt ihåg vad den heter men ngt med tottoru en tecknad film. Vi kan ta rätt titel över telfonen.
Kram Mamma P:S kör försiktigt i snöstormen.D:S

2007-12-03 @ 11:09:00
Postat av: Kristin

Undrar om hon vet att Paris är en stad eftersom att hon inte ens vet att Frankrike är ett land? hahaha, Europa, ett land. Fy fan vilken jävla amerikan! hahahahaha

2007-12-04 @ 01:22:33
URL: http://kickiass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0