Dumma amerikaner?

Dilemma: "Jag tror Devans vinterstövlar är för små...det tog tio minuter att få i foten för henne igår"
Lösning: Sätt skorna på rätt fot och fixa innerskon så att den inte är nerknöglad inuti?

Dilemma: "Oooooh jag har så ont i magen! Det måste varit gratiskaffet jag drack...har ätit Ipren, naproxen och Tums hela dagen och det blir inte bättre....ooooo.....aj aj...."
Lösning: Dra ner på läkemedlen??? Du kanske stressar liiiite för mycket? Du kanske har ett prov nästa vecka som avgör om du får behålla jobbet? Du kanske sover dåligt? Kanske?

Kritik: "Du behöver städa barnens rum! Och byta lakan och dammsuga och tvätta och...."
Tanke: Det var väldigt underligt att jag gjorde allt det där och mer därtill igår och hela huset luktade nytvättat och det inte fanns mer tvätt att tvätta....och ändå kan man klaga? Kan jag rå för att ungarna stökar till innan hon kommer hem?

Bild på internet: En man från något slags arabland tände eld på den amerikanska flaggan i första bilder. Nästa bild håller han på att brinna upp själv. Texten under bilden läser: "Stupid terrorist"
Tanke: Hmmm....är han alltså terrorist för att han ser ut som han gör eller för att han bränner upp den amerikanske flaggan? Skulle jag också vara terrorist om jag gjorde det? Det var nog inte en arab som skrev den texten...

Sen en till grej, lite rolig, hände på basketen igår när jag sitter och samlar in ansökningar:
Pernilla till en pappa med son: Har du hans ansökningspapper?
Pappan: *skruvar på sig besvärat* ...aäh...jag är maken jag vet inte sånt där...
Pernilla: Ojoj, det är illa alltså? Men här har du ett papper. Vet du om han ska till doktorn på hälsoundersökning snart? (doktorn behöver skriva under ansökan)
Pappan: Du kan inte ställa såna där frågor...jag har väl ingen aning om det...
Pernilla: suck...hem och fråga frun då...
Pappan: Ja jag får väl göra det...


Idag är det tisdag. 13 dagar kvar till julafton. Alltså 14 dagar på Devans nedräkning. Alltså 17 dagar till Daniel kommer :D Alltså 203 dagar sedan jag åkte...ojoj...alltså sisådär 165 dagar tills man åker hem igen...trevligt trevligt.

Nähe...dags att handla lite mat...

image80
Typ såhär dumt...

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Jag letade efter dig, ska du veta! :P Jepps, jag sag kristin i luciataget - men jag sag henne inte efter det. Hade du det trevligt pa markanden? :) Visst va det konstigt att hora sa mycket svenska manniskor runt sig, haha.

2007-12-11 @ 15:24:51
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Ja, amerikanare ar sa dumma ^^

2007-12-11 @ 18:19:42
URL: http://www.thenanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0