Onsdag den tjugosjätte december

Jaha då var julen över och det ska börjas att jobba som vanligt.

Frågade Audrey igår kväll när jag behövde börja. Kl 7 sa hon men det var inte en själ på nedervåningen utom mig själv före halv åtta. Som jag misstänkte.

Den förbannade kylskåpsluckan ramlade ur och gick sönder igen häromdagen. Jag som hade lagat den så fint :(

När kära värdmor skulle åka hade hon med sig en lista ner. Suck nu börjas det.
   "Jo det är lite saker som jag vill att du gör:
    -Byta barnens lakan
    -Städa barnens badrum
    -Tvätta all barnens tvätt
    -Organisera kylskåpet
    -Hjälpa till med köket
    -Ta ut den stora kartongen i Devans rum
    -Ta Mike till skidbutiken för att fixa hans skor,
Det vore himla bra om du kunde göra detta, du vet jag har massor att göra när jag kommer hem idag..."
   Byta lakan, visst. Tvätta, visst. Städa badrum, visst Mikes men fan i Devans badrum ser det ut som en svinstia efter att COURTNEY har stökat ner, inte Devan, kändes därmed inte riktigt som mitt ansvar men jag röjde så gott jag kunde. Organisera kylskåpet? Vafan, jag ställer saker där de ska vara men tänker aldrig i mitt liv ge mig in på nån djupare organiseringsexpedition. Köket. Glömde du att det var jag som röjde undan 80% av röran som var igår kväll? Sa visserligen att Nicole och Mike kunde hjälpa till med detta men det blir ALDRIG gjort "så nu har jag tagit undan min egen tallrik, var jag duktig nu?" Blääääääää. Kartongen skulle Mike ta ut, får se hur det går.
   Och de där jäkla skorna. Skitsamma.

Det är lite ironiskt med julklapparna. Audrey sa när hon skulle börja handla julklappar till barnen: "Jag tänker bara lägga 200 dollar på er var, sen får det vara bra, det är allt ni får!"
   Nicole och Devan fick varsitt äkta pärlhalsband som kostade 200 dollar styck. Mikes nya snowboardstövlar kostade 200 dollar. Nicole fick dessutom UGG-skor som jag har för mig kostar dryga 100 dollar. Sen fick Devan en dator, visserligen finansierad av även andra släktingar men skulle gissa att 40% kom ur Audreys kassa. Utöver alla dess grejer blir dessa barn TOTALT ÖVERÖSTA med presenter. Audrey köpte extra grejer till Mike för hon tyckte "han hade för lite saker att öppna jämfört med de andra". Say WHAT?! Bortskämd? Nej nej, inte alls. Snacka om skuldkänslor för skilsmässan.

Nu kan det ju tyckas att jag klagar en j-vla massa. Jo det gör jag, men att ha hand om en så go tjej som Devan överväger. Så det så.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja men va kul och vara tillbaks på jobbet, eller?
Det måste vara skönt och kunna be ngn annan hela tiden att göra dom tråkiga sakerna. Jag håller med om att dom verkar vara väldigt bortskämda barn. I dag har vi varit hos mormor och ätit gröt. Hon lät överaskad och glad över att du hade ringt henne.
Vi får höras innan Daniel kommer på fredag.
Kram Mamma

2007-12-26 @ 17:20:48
Postat av: anna

hihi tack för din kommentar om min illustration =)

hoppas du får sova gott och får en bra torsdag!
kram

2007-12-27 @ 00:35:28
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Mary

Gah! Hur mycker pengar har den där människan?? Snacka om bortskämda barn...
NÅja...

Love you! Puss

2007-12-28 @ 21:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0