Snöig morgon

Det snöar utanför fönstret. Som faaan. Det bara öser ner och verkar inte vilja sluta på ett bra tag.
   Skolan har en så kallad delay igen på en timme. Detta brukar vara för att lärarna ska hinna skotta skolgården och salta för att inte kunna bli stämda om ett barn skulle råka halka. Ujuj, allvarliga saker det där...

Så här sitter jag nu. Hade precis fått på mig kläderna, gått upp och börjat vakna till när det ringer och beslutet om delayen meddelades. Skit.

Audrey hade sitt stora prov igår. Och misslyckades. Ja, hon var förbannad för den som frågar. Men som tur var så damp det väntade sskilsmässobeskedet ner i brevlådan. Där hade hon vunnit.
   Han ska ha Devan varannan lördag över natten och hon ska få en stor del av hans lön varje månad. Hon behöver inte köpa huset av honom på 90 dagar och då ska han fortsätta betala lånet. Och bla bla bla....

Hon hade sagt till mig att hon skulle ut och dricka på kvällen men istället för att sörja blev det nu att fira skilsmässan. Lite underlig är hon allt...

Jag kanske borde lämna tillbaka den där hyrdvd:n som skulle varit inne för två veckor sen...(eller var det tre?!)

Tjillevippen...

Kommentarer
Postat av: Mamma

ojdå klarade hon det inte, det var synd. Men det var ju en väldig tur att hon fick ngt annat att fira. Jag kan också fira lite, fick 1300:- i lönehöjning
men jag har hört att andra fick ännu mer. Hoppas du får ngn julbonus.
Vi hörs Kram Mamma

2007-12-20 @ 22:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0