4th of July

Igar var det USA:s sjalvstandighetsdag. Martina sov hos mig och sen akte vi in till Boston pa formiddagen. Vi var tvungna att aka tidigt harifran for annars skulle vi nog inte kommit ut horifran da de skulle ha parad och da stanger de av vagarna.

Nancy tog med sig valpen kvallen innan och akte ner till Cape Cod for att fira dar :)

Nar vi kom in till Boston tog vi oss till en park dar vi at var lunch som vi hade gjort hemma. Sa avkopplande att bara sitta pa en grasmatta och inte gora nanting alls.
Sen gick vi runt i Boston lite. Jag inhandlade nya solglasogon. 8 dollar pa Marshall, haha.
Efter det traffade vi nagra av Martinas kompisar: Marielle, Josephine och Anja.
Vi alla gick runt ett tag och sen handlade vi middag for att satta oss i en annan park och ata den :)

Det var helt sjuuuukt mycket folk inne i Boston. Folk overallt. I den har parken hade folk taltat sen dagen innan for att fa en bra plats pa grasmattan. Man skjutsade ivag folk som satte sig pa "sin" plats och det var som pa zoo som Nancy hade berattat for mig innan. Sjukt. Men vi hittade en liten platt pa grasmattan att sitta pa.
Efter ett tag kom tva till i Martinas kompisgang: Therese och Johanna. Tva galna tjejer som flirtar med allt och alla.

Efter middagen pa graset gick vi alla till Starbucks. Dar borjade Therese och Johanna prata med nagra tjejer som satt vid ett bord och det visade sig att de var alla au pairer som hade varit pa samma orientation i New York som Martina! Sa da fick vi lite nya kompisar. Vi gick med detta gang till en bro for att se pa fyrverkerierna.

Jag alskar fyrverkerierna har! Ojojoj! Det var kuber och smilegubbar och stjarnor och typ som bollar som sag ut som att de var fluffiga. Det var glittriga saker som hangde i luften i sakert en halv minut och ja det var allt! Sa haftigt.

Har kommer de bilder jag tog :)

image29
Martina Boston at night! Marielle, Josephine och Martina



Idag har jag varit pa IKEA med Martina och hennes barn. Kopte massa svenska saker som knäckebröd och bilar! Mums!


Det var allt for mig! God Afton Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej
Va mysigt du har det med picknickar på löpande band.Jag ser verkligen framemot att åka till Boston det verkar vara så trevligt där. I helgen ska vi gå ett till viltspår. Det verkar som det ska bli dåligt väder men det gör inget.Onsdag nästa vecka så ska vi på en utställning med Leija, få de hur det går.SMS när jag ska ringa till dig, kanske i helgen. Kramar från mamman

2007-07-06 @ 06:09:14
Postat av: Mary

Halloj! Glömmit mig?
Kul med fyverkerier:P Låter som om du har det ganska trevligt där borta, bra det!:D
Själv så jobbar jag min sista dag i dag, seen är det semester som gäller! Och har äntligen fått tag i en ny kamera med:P
Pusspuss! Love you!

2007-07-06 @ 07:33:47
Postat av: Pappa Per

Hej gumman!
Nu är pappan fattig igen. Jag lämnade min kära AT till MC-handlaren idag och väntar två veckor på min sprojtans V-strom 1000! Då blir jag 35 loppor fattigare, men rikare i själen ;o).
Sedan kommer alla tillbehören till, men säg inget till mamma. Schhh...
Hoppas det lugnar ner sig med barnen, så att ni kan koncentrera er på det som är skoj tillsammans. Du klarar det bra.
Skojigt med så många nya vänner och bekanta och du far verkligen runt och lever livet! Njut, bara, du förtjänar det.
Kram!

2007-07-06 @ 18:56:03
Postat av: Emil

Hej min prinsessa !
Nu har jag kommit hem från Gotland. Det har varit skojigt men jag längtade hem lite. Hoppas du fått mina vykort. I morgon ska mamma & jag gå på McDonalds. Har du varit på McDonalds nåt då ??
Din mamma och pappa och hundarna har varit här ikväll, det var kul och träffa dem.
Jag saknar dej och längtar tills du kommer tillbaka hem.
Kram Emil

2007-07-07 @ 21:36:18
Postat av: suzanne

Hej Pernilla! Har äntligen hittat till din sida och har läst allt du skrivit fram till nu. Du har hunnit med mycket sedan du kom dit!
Låter lite jobbigt med barnen men det blir nog bättre när de ser att de inte kan köra med dig. Du är duktig!
Vi ska flytta till en trea här på samma gård, jag har fått nycklarna o håller på o packa lite smått. Jobbar som en slav så jag vet faktiskt inte riktigt när jag skall hina med att flytta...
Vi var på Gotland förra veckan, fint och skönt o roligt. Jag var på Irland oxå, det var riktigt kul. Underbart vackert, vi bilade i 4 dagar och var i Dublin 2. NordIrland var mycket fint men vackrast var det på Irlands västkust...
Jättegod Irish coffe och faktiskt väldigt god mat, jag trodde det skulle vara som i england, där tycker jag inte de har så god mat men det beror kanske på var man äter...
Amanda och Alicia är med Denys på västkusten, amanda ska gå på seglarskola, hoppas hon tycker det är kul.
Sköt om dig och njut av allt! KRAM Suzanne

2007-07-10 @ 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0