Brevpapper

Då var ännu en helg över. Har inte hänt sa mycket. Martina och jag kom fram till att vi träffats varje dag utom måndag, sen förra fredagen. Jag hade nog ruttnat bort och åkt hem om inte hon hade hållt mig upptagen. Men saknar min Maria. Finns ingen bättre <3

I fredags var jag pa bio. Såg Oceans 13. Den var väl bra. Ingen höjdare men helt klart godkänd.

Igår lördag följde jag med Martina in till Boston för hon skulle tatuera sig. Hon var cool som en filbunke alltså, påstod att det inte gjorde ont ett dugg. Haha.
På kvällen var jag uttråkad så tog jag mig till Natick mall (utan gps yes woho!) och spenderade kvällen där. Lyckades gå minus på mitt amerikanska bankkonto så nu kommer jag tydligen få en straffavgift på 35 dollar (ouch!). Lite pengar fattigare gjorde mig: en pyjamas, två läppbalsam, en väska, en bodyscrub, en handkräm, en "ansiktspuffskrubbare", en bodypuff och en sushimiddag rikare :D:D:D Gud så gott med sushi kan jag säga, ojojoj!

Barnen kom hem igår, men jag träffade dem aldrig för när Martina lämpade av mig hemma så åkte de iväg igen. Nancy tog dem till stranden hos sin bror över helgen så jag har fortfarande inte jobbat sen förra lördagen :P

Idag gick jag upp vid 10.30. Segade mig med frukost. Vid kvart over elva ringer mamma och pappa så då spenderade jag en och en halv timme till att prata med dem :)
Sen typ en halvtimme efter det, vid kvart över ett, klädde jag på mig! Haha :P Har inte gått i pyjamas så länge sen jag var liten. Hatar att gå runt i pyjamas, brukar inte ens lämna mitt rum på morgonen utan att klä på mig.

Fick prata lite med min Maria pa msn. Blev genast mycket gladare :)

Sen åkte jag och Martina iväg till Burlington mall och strosade runt där. Åt sushi idag också, dock till lunch den här gången :P
Efter det åkte vi till en Starbucks i Framingham där man kan gå till bokhandeln intill och läsa massa skvallertidningar helt gratis och sitta och dricka kaffe :D väldigt bra!

Sen kom jag hem för typ 10 minuter sen. Ska göra mig någon middag också kanske. Upptäckte just den ÖVERFYLLDA tvättkorgen sen barnens semester. Nästan sa att den var för tung att bära. Fy bubblan säger jag bara!

Apropå rubriken. Försöker hitta brevpapper i det här landet. När jag har gjort det ska jag börja skriva lite brev tänkte jag.

Men fy så jobbigt det var att skriva med åäö. Finns en knapp i bloggen för det men man måste trycka på den varje gång man vill ha någon av bokstäverna. Fy, usch. Ska nog skita i det. Skaffar mig en svensk laptop istället.

Det var allt jag hade.

God kväll Sverige! :D

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Du har inte provat att andra spraket pa tagentbordet? Man kan lagga till nya sprak och andra med alt-shift, och pa sa vis skriva med svenskt tagentbord. Ikonerna ar samma sa det ar lite kranligt att veta var man ska trycka, men det dyker iaf upp ratt bokstaver (svenskt sett alltsa). Kul att hora att allt ar bra dar och att du har kul. Shoppingmonster!
Pabbe och jag sticker hem till sverige pa fredag (joho! slut pa 40C hela dan). Kram!

2007-07-09 @ 02:13:11
Postat av: Mary

Wow, åäö! haha
Du kanske kan köpa dig ett svenskt tangentbord!
Låter bra att du shoppar loss, det löser nästan alla problem;) haha... Skönt att du har någon där borta att umgås med iaf! :D
Nu ska jag åka i väg till banken och klippa mitt elektronkort, äntligen! haha:P
Pusspuss Love you!

2007-07-09 @ 11:49:17
Postat av: Mamma o Pappa

Jäkla unge saknar du inte oss också !! Vi saknar dig iallafall dig och ditt sällskap. Emil står här och hälsar till sin "storasyster".
Jag ringer på fredag, då friden tar slut för vår del.
Pusssss Krammmm Mammmmma o Pappppa och hundarna vov vov.

2007-07-09 @ 18:53:25
Postat av: suzanne

Hej Pernilla! Jag har skrivit ett inlägg till dig på datumet 7/7, vet inte om du kollar tillbaka eller bara kollar dagens skörd...Kram S

2007-07-10 @ 15:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0