Då var det dags igen

Jag fick ett sms igår kväll precis när jag skulle somna. Det stod att jag kunde börja kl 7 för att Devan skulle stanna hemma.
Jag går upp och börjar kl 7 med att skjutsa storebror till skolan. Kommer hem igen och där stor surkart och packar en lunchlåda. Hon skulle tydligen gå till skolan i alla fall men jag ska hämta henne tidigt. Sen "fick" jag inte hjälpa till att göra varken frukost eller lunchlåda. Var lite underligt...kändes nästan som att hon höll mig ifrån Devan men man vet aldrig med henne.

Hur som helst är jag väldigt nöjd med helgen.

Jag jobbade i fredags kväll då surkart skulle ut för då skulle jag få gå ut på lördagen. Så vi spelade spel och läste böcker och hade det bra.
Lördag skulle jag jobba "några timmar på eftermiddagen, men absolut inte länge". Jag visste alltså inte alls när jag skulle börja. Surkart med tillhörande dotter skulle in till Boston och byta nåt armband och de åkte kl 1.
När de kom tillbaka sisådär en FEM timmar senare hade de ungefär tre shoppingkassar var med diverse saker från diverse dyra ställen. En splitter ny COACH-väska någon?
Nu kunde jag i alla fall åka.
Jag begva mig till Kristin och vi bestämde oss för att åka in till Harvard Square och försöka hitta en mexikansk reasturang jag varit på förut. Kristin visade än en gång på fantastiska körkunskaper och kom in till Harvard utan problem. Parkering hittade vi också, i ett av de mest snurriga parkeringshus jag varit i.
Vi hittade vår restaurang men där var det så mycket som 55 min väntetid på ett bord så vi drog till det italienska stället Bertucci's istället och där fick vi väl vänta kanske en kvart. Kl var nu typ åtta och vi hade inte ätit middag :P
Kristin var nyklippt för dagen och det tillsammans med vår svenska charm köpte oss gratis drickor av den slemmiga servitören vi var tilldelade. Woho! Score.
God mat var det också.

Vi var "tillsagda" av Kristins värdmamma att gå ut och hitta folk att umgås med. Dock var det ganska dött och j-vligt kallt så vi landade på ett litet ställe där de sålde något som kallas "Bubble tea". Urk. Detta var alltså iste, typ, med några slemmiga klumpar i som då skulle vara bubblor. Teet var drickbart men jag höll på att spotta ut det igen när en bubbla kom farande.

Det var från början tänkt att vi skulle gå på inflyttningsfest men värden hade ställt in det och sagt att han skulle ut och äta med några vänner. Då var det en trevlig överraskning när Kristin fick ett sms där det stod att vi gärna fick komma förbi ändå om vi ville. Sagt och gjort så var vi hemma hos honom i Woburn efter en stund. Där var ungefär sex personer till, ett trevligt sällskap. Under kvällen spelades "Beer pong" och "Flip cup". Jag måste erkänna att jag hade ett jädra flyt. Jag och Kristin var riktigt nära att spöa killarna i Beer pong. Go Sweden! Haha.

Vid ett hade nästan alla som inte skulle stanna kvar gått hem, utom vi svenskar. Så vi blev nästan utkastade när en skulle gå och lägga sig i soffan vi satt på.

En trevlig kväll minsann :)

Vi var väl i säng vid halv tre. Duktigt duktigt.

Söndag och vi gick väl upp vid ett. Ännu duktigare.
Vi kom iväg vid tre och då bar det av till Cambridge.
Där shoppade jag och jag säger jag eftersom Kristin inte köpte mer än lite party-grejer. I am now a proud owner of two pairs of drainpipe jeans woho! (stuprör). Sen hittade jag skor och eftersom alla mina linnen går sönder köpte jag fem nya. Lyckad dag och sushi till middag yums!

Idag sätter min rematch igång. Hoppas hoppas hoppas att Susan hittar nån vettig familj åt mig. JAG VILL INTE ÅKA HEM.

Jag letar som en galning på greataupair.com men det är svårt...

Så nu har jag två veckor på mig...sen är det kört.

Hej hopp over and out...

Kommentarer
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Jag maste ocksa kopa stupror! De ar bra nar man har typ stovlar over! Hoppas det gar bra med din rematch!

2008-01-28 @ 20:22:30
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Daniel

Splenderanno, per aspera ad astra

2008-01-28 @ 23:18:11
Postat av: Kristin

Du ska inte åka hem. Då vet jag inte vad jag ska göra!

2008-01-29 @ 03:25:04
URL: http://kickiass.blogg.se
Postat av: anna

uuäk..bubblor i teet? det lät inte gott alls.

puss!

2008-01-29 @ 19:46:37
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: anna

nja jag tror varken böckerna eller serien är något för...är nog lite väl gammal för tonårsproblem, mist oskuldens vara eller icke vara, första fyllan och föräldrar som ser ut att vara mer i min ålder...

2008-01-29 @ 21:21:31
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Cicci - au pair i Providence, USA

Ordning pa vad tex? Du menar under rematch och sant lr?

2008-01-30 @ 02:40:35
URL: http://www.thenanny.blogg.se
Postat av: Helena

Det är ju ra att det i alla fall är ett bra gloss, då kanske man får bantningen på köpet, hehe!Jag håller verkligen tummarna för att de får fram en familj åt dig så du kan stanna!

2008-01-30 @ 18:50:57
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Pappa Per

Hej Gumman!

Det tycks som om jag kan lämna tillbaka den eländiga lilla HP-datorn i alla fall. Vi hade ju inte startat den, så nu kan de ta tillbaka den helt.

Vi får se hur de ska ha den tillbaka. Verkar som om inlämningsstället är Rosersberg. Det är ju som halvvägs till Haparanda! Usch. Nåväl, det löser sig, sade han som sket i vasken.

Emil ligger och sover i mammas säng och jag sover i min, eller, sitter här och skriver litet, för jag kan inte sova. Förfärligt varmt i sovrummet. Två hundar och en liten extrakamin bredvid gör sitt till.

Jag hade tråkigt på jobbet idag, som vanligt. Hoppas verkligen att jag kan växla om i mars, till något roligare! Eftersom det är på HP, kan man inte så noga veta.

Det är ju så i livet, tydligen, att de flesta dagar är långtråkiga, med några få glimtar av ljus vissa stunder emellan varven.

Håller tummarna för dig nu, så att du ska hitta en TREVLIG familj att aupaira hos sista månaderna.

Sköt om dig och sköt dig. :oP

Pappan

2008-01-30 @ 23:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0