Söndagen den tjugonde januari tvåtusenåtta

Nu var helgen slut.

I fredags var det alltså möte här hemma. Jag satt med min counselor och fick motta ännu fler klagomål från kära surkart. Ska man tro på henne så gör jag ingenting...
   Så mötet var åt helvete...

Jobbade lördag morgon från 8-12.30. Surkart åkte tydligen in till jobbet...bara skönt att inte ha henne hemma.
   Spelade TV-spel med Devan och sen åkte vi till den italienska restaurangen Bertucci's och åt lunch. Mycket gott :) Kom hem och läste en bok och sen var det dags för mig att åka till mitt clustermöte.
  Det var planerat att vi skulle åka pulka men då var det ingen som kom så vi satt och drack varm choklad utan att behöva åka pulka. Det var alltså fem stycken med mig som kom...
   Jag pratade med min counselor och hon sa att hon förstår att jag har det svårt med Audrey för "hon är ju inte varm och gosig direkt..." Nej, just det. Hon sa också att det fanns inget som hon kunde säga som skulle kunna ändra denna kvinnas åsikter och fanns det det så skulle hon gjort det. Och ändå erbjuds detta monster att ansöka om ny au pair.
   Jag sa hur som helst att jag fått nog och inte vill bo här längre. Det är dock långhelg nu så nån rematch sätts inte igång förens på tisdag...

Det var sagt att jag skulle jobba även efter mitt möte men det kom ett sms där det stod att jag inte behövde det så då slog man en pling till Kristin.
   Jag åkte hem till henne och vi bestämde oss för att gå ut och äta. Den mexikanska restaurangen Acapulco blev vårt våldgästningsoffer och det var både gott och trevligt ;)
När vi ätit klart kände vi att det vore trevligt att gå på bio så bilen styrdes mot AMC i Burlington. Vi såg filmen Juno. Den har vi länge pratat om att se så nu blev det äntligen av. Salongen var helt fulsatt och det förstår jag för detta är nu ytterligare en i samlingen av mina favoritfilmer. Den handlar om 16-åriga Juno som blir gravid och bestämmer sig för att adoptera bort barnet. Mycket händer och denna stackars tonåring kämpar för att hålla glöden uppe.
   En riktigt bra och rolig film! Gå och se den när ni kan :)
Efter bion var vi så trötta så då åkte vi hem igen. Jag orkade inte sätta mig i bilen hem så vi bestämde att jag skulle sova hos Kristin. Vad gör man inte för att slippa spendera så mycket tid som möjligt här? :P

Idag bestämde vi oss för att åka till Natick Collection. New Englands största galleria som jag bodde ungefär 15 min från förut. Inhandlade en "Little Miss Sunshine"-tröja och lite nya underkläder. Höll på att bli ett par jeans men jag lät bli...stolt stolt :D

Vi var där mesta delen av dagen och då blir man trött. Energikrävande att shoppa ;)

När vi var på väg tillbaka åkte vi förbi en polis som stod parkerad vid en skola. Då jag har en trasig bil undrar jag alltid om de kommer stoppa mig. Jag åker förbi och en till bil bakom mig men ser i backspegeln hur polisbilen lämnar sin position. HJÄLP, var min första tanke. Men jag hade ju inte gjort något. Det var i alla fall mig han skulle stoppa.
   Jag stannar och vevar ner rutan.
Polis: Har du någon aning om när den där skadan orsakades?
Jag: Ja, den 18 december...
Polis: (ser fundersam ut) Jaha och har du några planer på att laga det?
Jag: Ja jag hade hoppats på den här veckan men det är inte jag som är ansvarig för det.
Polis: Du får se till att fixa det där för bilen är inte i kördugligt skick.
Jag: Jo jag vet jag har försökt säga det till min värdmamma men hon lyssnar inte...
Konstapeln ber om körkort och registreringbevis. När han ser att jag inte har amerikanskt körkort ber han även om internationellt körkort för att styrka mitt andra. (Poliser här brukar inte veta vad internationellt körkort är...) Han konstaterar sedan att jag är au pair.
   Han går till sin bil och är borta ett bra tag. När han sedan kommer tillbaka berättar han för mig att jag får lov att prata allvar med min värdmamma. Han säger att jag inte kommer få några böter eftersom det inte var mitt fel att bilen inte är lagad. Jag säger att det ska jag visst göra och frågar om det faktiskt är olagligt att köra runt så och han bekräftar att det är det. Woho!
  ÄNTLIGEN. Äntligen har polisen stoppat mig. Äntligen är det inte bara jag som säger att jag inte ska köra min bil. ÄNTLIGEEEEN!!! Och jädrar vilket party det är när den amerikanska saftblandaren sätter igång, haha :D Man blir halvt blind.
   Jag tackar så mycket och får åka igen.
Det var dagens upplevelse.

En middag bestående av quesedillas intogs innan det var dags för mig att åka hem till mitt.

Ingen skola imorrn alltså så vi får se hur allt blir.

ALLA SOM HAR TÄNKT SKICKA SAKER TILL MIG KAN JU VÄNTA MED DET. TILLS JAG VET VAR JAG BOR.

Ha det gott och ta hand om er!

God natt Sverige! :)

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vadå så att jag säger att det är olagligt räknas inte?;)
Du skulle skrikigt o svarat alla frågor med "det är inte mitt fel prata med mig värdmamma" :D
så hade ni fått åka polisbil också:)
helt otroligt att inte polisen stoppat dig tidigare dock.. har väll trott att du ska laga bilen.

2008-01-21 @ 13:50:06
Postat av: Mamma

Lite komiskt att du blev stoppad. Jag tror det är ett omen att det nu kommer att gå bättre för dig. Du fick en bekräftelse på att du hela tiden haft rätt om bilen och hon fel.
Vi kom precis hem från en skogspromenad med Kerstin och idag blev det blodvite då Idefix och Ester + Polly rök ihop om en bajskorv som polly morrade om och då morrade idefix tillbaks och då kom chefen Ester och la sig i och vips var det en karusell av hundar. Idefix fick ett jack i örat och jag fick en reva i både byxa och knä när jag var ivägen.
Så vi får se hur det går nästa gång.
Hoppas hoppas att dom hittar den rätta familjen till dej nu.
Kram Mamma

2008-01-21 @ 16:23:08
Postat av: Fanny

Blir det inte jobbigt att byta familj? Tänkte ifall du hamnar långt ifrån dina au-pair vänner??

2008-01-21 @ 18:08:38
Postat av: Mary

Men gud! Får man sparka på din värdmamma?! Hoppas att du kan få komma till en normal familj dina sista månader nu! *håller tummar och tår*
*pussar på*

2008-01-21 @ 18:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0