Jobb någon?

Det här är hopplöst.

Jag letar och letar men inte fanken hittar man något.

Jag har satt upp ett jäkla konto på ams.se och det finns massor med jobb som jag skulle kunna få men som jag inte kan ta för att jag börjar plugga i höst. Skulle jag vara beredd att jobba som vanligt skulle jag kunna ha ett jobb i eftermiddag eller till och med igår. Typ.
Hundra miljoner förskolor söker personal på olika håll men jag kan inte/vill inte.

Jag tycker inte att jag är särskilt kräsen heller. Det finns bara nästan ingenting som passar det jag kan/vill.
Ska man jobba i butik måste man ha tidigare erfarenhet och det har jag ju inte. Alla barnvaktsjobb ligger andtingen i Danderyd eller Saltsjöbaden. Det jag hade hoppats på i Södertälje var tillsatt. Fan sa jag då.

Jag har sökt tre olika jobb i Globen och där var sista ansökningsdag för fyra dagar sen och efter det skulle de höra av sig. Inte ett knyst därifrån, förutom erbjudande om fyra gratisbiljetter till dansveckan.
Skulle haft ett jobb. Om det inte vore så att chefen där var grinig när jag inte kunde jobba i höst.


Apropå hösten. Jag var ju på skolan jag vill gå på för en vecka sedan och gjorde antagningsprov (som gick åt h-vete). De sa att jag skulle få besked inom en vecka. Icke sa Nicke.


JAG VILL GÖRA NÅNTING VETTIGT. BLÄÄÄÄÄ!

Så var det sagt.

Kommentarer
Postat av: Mary

Du negativ? JA! Haha... Jag tror nog att intagningsprovet gick bra! Om du inte fått något svar på fredag kan du ju alltid slå en pling dit och höra...eller hur?

Nåja...



pusselipuss Love you!!

2008-06-12 @ 19:38:53
URL: http://mi87.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ja, nu får du minsann sluta vara så negativ Prenilla! Du skulle behöva Alicia Keys som mentor nu hör jag =) JAG SAKNAR DIG MIN ÄNGEL!!!!! Jag hade önskat att du var hos mig nu i helgen, för de hade kunnat ha blivit vår helg!

2008-06-13 @ 03:18:35
URL: http://kickiass.blogg.se/
Postat av: Louise - Au pair i USA

Jobbig känsla att inte ha något att göra, och jag är rädd fär den med när jag kommer hem. Men jag vet också att jag drar så fort jag inte hittar något skoj hemma. Sån är jag.



Jag kör på Starbucks kaffe istället, gillar inte alls dounken dounts kaffe.





Ha de så bra!!

Kram Louise

2008-06-19 @ 01:39:13
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: Julia H

Då får jag väl säga grattis i förskott! :D

Jag hade inte så mycket val vad gäller datumet. Min brorsdotter fyller år 22 juli, familjen ville att jag skulle komma i slutet av juli eller början av augusti. Dessutom ska mina föräldrar flytta precis på avresedatumet veckan efter (11aug). Så 4 aug ver det enda som passade alla parter.





Och tack för att du kollade. Firefox verkar hantera min sida bra, medan det såg för jävligt ut i Internet Explorer (innan jag kom på varför).



Ha en bra dag! Kramar!

2008-06-19 @ 12:45:15
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Julia H

Microsoft har slutat göra IE för mac. :) Så antingen måste jag använda Safari (Mac's egna), eller så Firefox... som är det bästa!



Har du laddat ner version 3 av FF än?

2008-06-21 @ 00:19:53
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Julia H

FF 3 släpptes nu i veckan. Så det är brand spanking new. :P



Det ska bli jättekul. Min familj befolkar världen just nu, haha.

2008-06-21 @ 12:24:42
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/
Postat av: Julia H

En sak som jag stör mig på är att hotmail inte stöder FF3. Antagligen fixar de de snart. Men tills dess går jag tillbaka till FF2.



Och påminn mig inte :) jag är bra nervös som det är.

Visumansökan ger mig the heebajeebees. Ryser bara jag tänker på det. Men imorgon ska jag betala in avgiften på banken. Och få ett kvitto, så jag kan bevisa det. En sak mindre att tänka på.



Sen får vi tillträde till nya lägenheten imorgon, och ska flytta in mig innan vi åker till Spanien.(Stora flytten är egentligen 11 aug, men då har jag redan åkt till USA).



Det här är nog första året ingen riktigt vill till Spanien (vi har hus där)... alla har så mycket som ska göras och fixas. Vi kommer gå varandra på nerverna! Yuck.



Hur går det med jobbletandet?

2008-06-22 @ 13:00:24
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0