Idag är det lördag

Som sagt.

Fortfarande förkyld men är nog mer på bättringsvägen nu. I och för sig låg jag i över en timme och försökte somna igår, men jag hostade så förskräckligt så det gick inte.

Det blev ett trevligt avslut på arbetsveckan med italiensk hämtmat och först filmen Natt på muséet med alla barn och vuxna. Efter läggdags sattes vuxenfilmen Blood Diamonds på. Det var en sån fruktansvärd film. Fruktansvärd i det avseendet att det var hemska saker som hände i filmen. Den handlade om inbördeskriget i Sierra Leone med barnsoldater och hela köret. Otroligt stark filmupplevelse och ett tag mådde jag lite illa. Den var i nivå med Passion of the christ skulle jag våga påstå.

Jag fick mig dessutom ett litet prat med min kära värdmamma och fick förklarat för mig hur mycket hon uppskattar att jag är här och hur jag gör hennes liv så mycket enklare. Därför, mamma, är det inga problem om det skulle vara så att jag vill ha några dagar ledigt när du är här. Hon sa att hon ville inget hellre än att återgälda "tjänsten" jag gör henne och ge mig "some real quality time" med min mamma.
   Hon berättade dessutom att hon aldrig tidigare sett Zoe knyta sig an till någon så som hon gjort med mig. Då blev jag alldeles varm, för jag känner verkligen att jag lyckats med min relation till detta blonda lilla charmtroll.
Jag behövde lite beröm tror jag för helt plötsligt kände jag mig inte lika irriterad över att jag haft läggning hela veckan.

Snart kommer Kristin! Weeeeeiiiiii!!! Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på än men lite shopping och ett besök på Dunkin blir det i alla fall :D
    Sen har hon med sig en väldigt efterlängtad pryl till mig. Tra la la, 'cause we are living in a material world and I am a material girl...

Kanske man skulle ta tag i sig själv och äta frukost eller nåt annat vettigt. Som att dammsuga.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va roligt att du fick ditt efterlängtade och välförtjänta beröm och bekräftelse. Det var baneme på tiden. Man tackar för att hon tänker på mig också. Bra familj det där.
Ha det trevligt i helgen.
Kram Mamma
p.s ni borde gå in och titta på Let´c dance finaldanserna,Tina är helt grym.

2008-03-29 @ 16:18:48
Postat av: Florence

Jo EF var kanske ingen höjdare när jag var på min språkresa heller, men ja börjar tvivla på att det skulle skilja mkt mellan dem olika organisationerna.

Jag har sökt Samhällsprogrammet med inriktning Språk, Specialutformad European Language Studies heter den.
Men jag har blrjat ångra mig, ska söka om till Svenska Skolan I London, som förstahandsval. Vill bara bort härifrån. Men men vi får se vart jag hamnar. Nu blir det tacos med Päronen men vi hörs.

Kramar

2008-03-29 @ 18:08:46
URL: http://floor.blogg.se
Postat av: Mary

Låter som du äntligen fått en bra familj, synd att det skulle ta sån tid att hitta den bara.

Hoppas du får en trevlig helg! :) Själv är jag hemma och försöker hålla mig borta från baciller;) haha...

Pusspusspuss

2008-03-29 @ 19:33:25
URL: http://mi87.blogg.se
Postat av: Mary

Okej, men du...du har väl gett din mamma mitt nya mobilnr?

Håller med dig! Ska bli sjukt underbart att ses igen! Känns som om det var 100 år sen!:P

Pusskramar

2008-03-29 @ 20:03:22
URL: http://mi87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0